سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 236738
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۲

پاسخ‌گویی به شبهات از مهم‌‌ترین وظایف مبلغان و روحانیان است که این مهم هم‌اکنون توسط این قشر فرهیخته اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌نژاد به مرکز خبر حوزه، گفت: مبلغ دین باید مشکلات منطقه‌ای را که در آنجا حضور دارد شناخته و آنها را برطرف سازد و روحیه انقلابی و اسلامی را در منطقه ایجاد نماید.

وی توجه به نیازهای منطقه را ضروری دانسته و گفت: برای اعزام مبلغان نیازسنجی می‌کنیم و به تناسب ضرورت‌های فرهنگی و مذهبی، آنچه مورد نیاز مردم است را در مناطق مختلف تبلیغ می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌نژاد با اشاره به رسالت سنگین تبلیغ گفت:فراهم آوردن شرایط رفاهی مبلغان یک ضرورت است و سازمان تبلیغات وظیفه دارد بستر حضور روحانی در مناطق مختلف کشور را فراهم کند.

وی با بیان این که تبلیغ دین، تنها برگزاری نماز جماعت نیست، بیان داشت: روحانیت شیعه مفتخر است با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت (ع) دین را فقط در نماز و انجام دیگر واجبات نمی‌داند بلکه با حضور در مناطق مختلف و استفاده از ظرفیت‌های منطقه مورد نظر به امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و رفاهی مردم نیز اهتمام می‌روزد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رودسر مانوس بودن روحانیون با جوانان را لازمه موفقیت در امور مذهبی و فرهنگی دانسته و گفت: سعه‌صدر و پاسخ متین و قانع‌کننده به جوانانی که مورد هجمه دشمنان دین قرار گرفته‌اند آنان را جذب معارف نورانی اسلام خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha