پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 248393
۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۸

کتاب شناخت نامه تصویری اسوه تقوی، مرحوم حاج شیخ محمد تقی بهلول با عنوان «قاب‌های ماندگار» به قلم احمد مقیمی به چاپ رسید.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبر حوزه، کتاب «قاب‌های ماندگار» حکایتی است از شگفتی روزگار مرحوم شیخ محمد تقی بهلول گنابادی همراه با تصاویر آن مرحوم، که با یادداشت‌هایی از خطبه ویژگی‌های متقین مولای متقیان حضرت‌علی(ع) در نهج‌البلاغه، و تطبیق آن با اعمال و رفتار مرحوم بهلول می‌باشد.

در بخشی از این نوشتار به نقل از نهج‌البلاغه در صفات متقین می‌خوانیم: متقین کسانی هستند که عظمت خالق در وجودشان چنان بزرگ جلوه کرده که غیر خدا را کوچک می‌بینند، انگار بهشت را می‌بینند و غرق در نعمت بهشت هستند و انگار آتش دوزخ را مشاهده می‌کنند و در آن عذاب می شوند، قلب‌هایشان غمگین است و دیگران از شرشان ایمن هستند، بدنهایشان، لاغر و ضعیف است و حاجاتشان اندک، و جانهایشان پاک و عفیف است.

چند روز دنیا را، با صبر سپری می‌کنند تا به آسایش ابدی دست یابند. در دل شب بر می‌خیزند و آیات قرآن را با فهم عمیق تلاوت می‌کنند.

در بخش آغازین این کتاب تصویری از شیخ محمد تقی بهلول همراه با سروده‌هایی از وی درج شده است که تقدیم می‌شود.

منم بهلول عبد روسیاهی ***** که نبود مثل من غرق گناهی

زافعال بد خود شرمسارم ***** به فضل ایزدی امیدوارم

مرا باشد محمد با تقی نام ***** نظام الدین پدر، معصومه‌ام، مام

شدم معروف از آن رو من به بهلول ***** که کارم نیست پیش خلق، معقول

چو مقصود مرا، مردم ندانند ***** از آن رو بنده را بهلول خوانند

کتاب «قاب‌های ماندگار» به قلم احمد مقیمی، با شمارگان 2 هزار نسخه، در 72 صفحه همراه با تصاویری از مرحوم بهلول از سوی انتشارات «نشر آرما» به چاپ رسیده است.

علاقه مندان جهت اطلاع از نحوه توزیع کتاب می‌توانند به نشانی: اصفهان، نشر آرما، صندوق پستی 1973-81465  مکاتبه و یا با تلفن 2351709-0311 تماس بگیرند.

همچنین سایت انیترنتی www.nashereArma.com   در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha