سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

نخستين همايش فرهيختگان و نخبگان حوزه علميه قائم چيذر تهران با عنوان "نگاه نو، انديشه برتر" پيش از ظهر امروز در درشهر ری برگزار شد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، دراین همایش که درسالن شیخ صدوق حرم حضرت عبد العظیم حسنی برگزارشد، آيت‌‌الله ابوالقاسم خزعلي، عضو مجلس خبرگان رهبري‌، آیت الله علي‌اصغر هاشمي، تولیت حوزه علميه چيذر حجت الاسلام والمسلمین سيد هادي خسروشاهي، مدیر حوزه علميه تهران ونیز جمعي از اساتيد و نخبگان، طلاب و دانش آموختگان اين حوزه حضور داشتند.

حجت‌‌الاسلام مهدي دهقان، مسئول اجرايي همايش «نگاه نو، اندیشه برتر» در آغاز این همایش طی سخناني گفت: اين همايش در راستای تجليل از نخبگاني كه در 44 سال حيات حوزه علميه چيذر تلاش كرده اند و امروز براي جامعه مفيد و مثمر ثمر هستند، برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: شناسايي نخبگان و فرهيختگان، تقدير از آيت‌الله هاشمي، رئيس حوزه علميه چيذر و ايجاد روحيه و انگيزه در طلاب جوان براي سپري كردن مسير علمي، از جمله اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.

مسئول اجرايي همايش"نگاه نو، اندیشه برتر" ادامه داد: اقدام‌هايي مانند تشكيل انجمن و هيأت علمي نخبگان حوزه علميه قائم و انتشار مجله تخصصي و نمايشگاه مبارزه با تهاجم فرهنگي در طول برگزاري اين همايش انجام مي‌شود.

حجت‌‌الاسلام مهدي دهقان با اشاره به این كه حوزه علميه چيذر در ماه مبارک رمضان اردوهايي را براي دانش‌آموزان دبيرستاني در نظر گرفته است، خاطرنشان ساخت: با توجه به رايزني های صورت گرفته با آموزش و پرورش ، 50 دانش‌آموز از 10 مدرسه در اين اردو شركت خواهند كرد تا اطلاعات آنها از تحصيل در حوزه علمي تكميل شود و گروهي از آنها براي ادامه مسير علمي جذب حوزه‌هاي علميه شوند.

در ادامه همايش پيام تصويري حضرات آيات نوري همداني و جوادي آملي كه پيش از اين به صورت تصویری ضبط شده بود در همايش پخش شد.

آيت‌الله العظمی نوري همداني در اين پيام تصويري گفت: حجت‌الاسلام‌ والمسلمين هاشمي كار مهمی انجام داده و خود از مؤسسان حوزه علميه چيذر و طلاب را تربيت مي‌كرده است. اينها بايد سرلوحه كار ما باشد. كساني در اين حوزه مي‌توانند تربيت شوند كه به قصد اخلاص گام بردارند.

ایشان ادامه داد:علما پناهگاه مردم هستند، تعدادي خطيب مي‌شوند، ‌تعدادي امام جماعت مي‌شوند و تعدادي در امور ديگر فعال‌ هستند؛ اما در عصر غيبت، علما پناهگاه مردم هستند و به قدري بايد با دلسوزي و آگاهي رفتار كنند كه مردم به آنها جذب شوند تا اين كيان و مذهب حفظ و پس از ظهور به امام زمان (عج) تحويل داده شود.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي نیز در اين فايل تصویری اظهار داشت: رسالت حوزه‌هاي علميه در اين است كه راه انبياء الهي را طي كند. در بخش تزكيه آنچه مهم است، حوزه‌هاي علميه به خصوص حوزه علميه چيذر بدانند كه اخلاق عبارت از اين است كه انسان به خدا نزديك شود و در اين صورت حق براي او روشن و باطل آشكار خواهد شد. حق‌گير و باطل‌گريز مي‌شود و هم مي‌فهمد و هم علاقه پيدا مي‌كند.

برپایه این گزارش، سخنراني آيت‌الله خزعلي و حجت‌الاسلام خسروشاهي،‌ تقدير از اساتيد و فرهيختگان تربيت شده در حوزه علميه چيذر،‌ تجليل و تكريم از مقام علمي آيت‌الله فلسفي و مراسم عمامه‌گذاري تعدادي از طلاب توسط  تولیت حوزه علمیه چیذر از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha