یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

گرامیداشت یاد شهدای روحانی و معرفی آنان به مردم سم‌پاشی دشمن را از بین می‌‌برد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای روحانی دفاع مقدس استان قم،‌ گرامی‌داشت شهدای  روحانی را وظیفه‌ای برای همگان برشمردند و گفتند: ما همگی بر سر سفره آنان نشسته‌ایم و تمامی پیشرفت‌ها و بالندگی‌های جمهوری  اسلامی ایران، در  سایه ایثار و شهادت آنهاست.

معظم له  افزودند: امنیت نظام اسلامی و پیروزی‌های آن در عرصه‌های مختلف به شهدا باز  می‌گردد و اگر شکر این نعمت را به جای نیاوریم، در پیشگاه خداوند مسئولیم.

* نگذاریم خانواده‌های شهدا احساس غربت کنند

ایشان با بیان این که زنده نگه داشتن یاد شهدا، خانواده‌های آنان را دلگرم می‌کند،‌ اظهار داشتند: اگر ما یاد شهیدان را گرامی نداریم، ممکن است آنها در این مسیر دلسرد و غمگین شوند؛ بنابر این با گرامی‌داشت یاد آنها، نگذاریم خانواده‌‌های شهدا احساس غربت و تنهایی کنند.

معظم‌له با اشاره به این که هر لحظه، امکان حمله دشمن به کشور اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کردند:‌  نظام اسلامی همواره به ایثارگران و رزمندگان نیازمند است،‌ اگر افراد جایگاه شهید و خانواده شهید را بدانند که دارای چه مقامی است،‌ موجب تشویق آنان برای رسیدن به این مقام می‌شود.

ایشان در ادامه سخنان خود، با بیان این که گرامیداشت، شهدای روحانی دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار داشتند:‌ ممکن است دشمنان اسلام، برای ایجاد فضایی مسموم در جامعه، بگویند که روحانیت آمد و جوانان را به میدان جنگ فرستاد، ‌ولی خود ماندند؛‌ دراین شرایط گرامیداشت یاد شهدای روحانی و معرفی آنان به مردم این سم‌پاشی دشمن را از بین می‌‌برد.

* نقش فرهنگ شهادت تبیین گردد

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزودند: زمانی که مردم متوجه حضور روحانیت و ایثارگری‌های آنان شوند، خواهند دانست که روحانیت در عرصه‌هایی که مردم را دعوت می‌کند، خود پیشتاز می‌باشد.

ایشان در ادامه به برگزارکنندگان ستاد یادواره شهدای روحانی در قم توصیه کردند: برای این که یادواره شهدای روحانی جامع‌تر باشد،‌ باید فرهنگ شهادت و نقش آن در پیروزی اسلام را بررسی نمود.

این مرجع تقلید، فرهنگ شهادت را یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی اسلام معرفی و بیان کردند:‌ دلیل این که اسلام با نفرات کم توانسته است در مقابل اکثریت دشمنان پیروز بماند، وجود فرهنگ شهادت در میان مسلمانان است.

ایشان تأکید کردند:‌ روحیه‌ای که مسلمانان برای ایثار جان‌های خود در راه اسلام و مطالبی که در این عرصه بیان داشته‌اند،‌ گواه این سخن است.

* کار پژوهشی را فراموش نکنیم

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه دادند: در کنار برگزاری یادواره شهدا، باید گروه‌هایی در موضوع شهادت و جایگاه آن در قرآن و روایات معصومین(ع) بررسی و پژوهش کنند و نتایج آن را در اختیار همگان قرار دهند.

ایشان در پایان با تأکید بر این که یادواره شهدای روحانی باید خوب برگزار شود، نقش اطلاع‌رسانی در این عرصه را مهم دانستند و گفتند:‌ برای هرچه با شکوه‌‌تر برگزار شدن این یادواره باید خبررسانی هم قبل از برگزاری و هم پس از برگزاری یادواره جدی گرفته شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) و دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی قم و سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد این ستاد ارائه دادند.

خاطرنشان می‌شود یادواره شهدای روحانی قم مهر‌ماه سال جاری برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha