شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

تهاجم فرهنگی آسیب‌های فراوانی به ملت‌ها و فرهنگ‌ها وارد آورده است، و هدف اصلی شبیخون فرهنگی استکبار، نابودی ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش همزمان با فرا رسیدن روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با اشاره به این که هدف از تبلیغ تنها اطلاع‌رسانی و انتقال مفاهیم نیست، اظهار کرد: مبلغ باید در کنار انتقال مفاهیم دینی و آموزه‌های اسلامی، دراندیشه و رفتار مخاطب نیز تأثیرگذار باشد.

* مبلغ تنها به دنبال بیان مسائل دینی نیست

وی تصریح کرد: مبلغ تنها به دنبال ارائه مطالب به دانش‌آموزان و یا مخاطب نیست، بلکه در کنار آموزش آموزه‌های دینی، با استفاده از احساسات و عواطف، عقلانیت و شخصیت و عملکرد خود تلاش دارد که تأثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: ‌این تلاش باید به این اندازه باشد که مخاطب ایمانش قوی‌تر و اشتباهاتی که در گذشته داشته است، رها سازد.

وی حوزه را نیازمند مبلغان موفق و تأثیرگذار دانست و‌ گفت: زمانی که این مبلغان در میان مردم قرار می‌گیرند، پس از ایجاد ارتباط و انجام فعالیت‌های تبلیغی، مسیر زندگی افراد را به کلی تغییر می‌دهند و مخاطبان را به باوری عمیق و رفتاری درست هدایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش با اشاره تلاش‌های گسترده مبلغان در عرصه‌های مختلف، دلیل وجود انحرافات فکری و ناهنجاری‌های دینی و اجتماعی را حجم بالای تهاجم فرهنگی معرفی کرد و گفت: جامعه اسلامی ما زیر بمباران تهاجم فرهنگی است و مبلغان در شرایطی مشغول فعالیت‌ هستند که لبه تیز حملات تهاجم فرهنگی بر چهره مردم ایران است.

* ایران هدف اصلی تهاجمات فرهنگی

وی ادامه داد: درست است که در ناتوی فرهنگی، بسیاری از ملت‌ها و فرهنگ‌ها آسیب می‌‌بینند، ‌ولی لبه تیز و همت اصلی و مخاطب واقعی استکبار در حمله فرهنگی، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ همین سبب شده است  که علی‌رقم تلاش گسترده مبلغان، جامعه با ناهنجاری‌هایی روبرو شود.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه سبب شده مردم در این حجم گسترده تهاجم فرهنگی مصون بمانند، تلاش‌ خالصانه  و مجاهدت‌های مبلغان است.

* اعزام مبلغ در تابستان

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام تبلیغی تابستان و اعزام مبلغان اظهار داشت: در ایامی که بسیاری از افراد به مناطق خوش آب و هوا می‌روند، مبلغان به همراه خانواده‌های خود به بد آب‌و هوا ترین منطقه کشور می‌روند و با تحمل غربت و کم‌ترین توقع، فعالیت تبلیغی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش اظهار داشت: آنچه که مبلغ باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد، شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف دشمن و همچنین عمق نفوذ و گستردگی تهاجم فرهنگی است تا در کار تبلیغی‌ نا خواسته به دشمن کمک نکند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز نیست که مبلغ در مقابله با انحرافات فرهنگی، تنها به دنبال مقابله با آن باشد، بلکه باید بر تقویت ایمان مردم همت گذارد؛ هراندازه که ایمان مردم تقویت شود، آنها می‌توانند در برابر این تند‌بادها و انحرافات مقاومت ‌کنند.

معاون فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: در این شرایط باید معنویت و باورهای اخلاقی گسترش یابد و شبهات اعتقادی مردم را از بین ببریم.

* تبلیغ چهره به چهره، بهترین روش  است

وی با ضروری دانستن استفاده از تکنولوژی تبلیغ و ابزارهای جدید و استفاده از رسانه برای موفقیت بیشتر مبلغ خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم که تبلیغ چهره‌ به چهره  با همان سبک تبلیغ سنتی کارآیی خود را از دست نداده است و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، هنوز هم جزو بهترین روش‌های تبلیغی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha