چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری طرح مشترک با همکاری آموزش و پرورش به منظور حضور بانوان طلبه در مدارس خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر محمدی در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اعلام ایجاد تغییر تحول مدیریتی در مدرسه علمیه بافق، گفت: شهرستان بافق و بهاباد در مجموع دارای یک مدرسه علمیه ویژه بانوان با عنوان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) می‌باشد.

وی افزود: هم اکنون 35 طلبه خواهر در این مدرسه تحصیل می‌کنند؛ در سال جدید یازده نفر پس از برگزاری آزمون توانایی سنجی در این مدرسه پذیرش شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد افزود: برخی مشکلات باعث شد بسیاری از بانوان این دو شهر برای ثبت نام در حوزه و ادامه تحصیل به یزد مهاجرت کنند.

وی گفت: با ایجاد تغییر در ساختار مدیریتی این واحد آموزشی حوزوی، این مدرسه به سطح مناسبی در حوزه‌های اجرایی و فرهنگی و آموزشی خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با انتقاد از عدم تکمیل ساختمان مدرسه علمیه خواهران بافق، اظهارداشت: این ساختمان که قرار است به عنوان مدرسه علمیه اصلی بافق به فعالیت بپردازد، بعد از گذشت چهار سال و صرف هزینه‌های فراوان هنوز به بهره برداری نرسیده و تا تکمیل نهایی نیز فاصله زیادی دارد که امیدواریم با پیگیری مسوولان، این پروژه نیز به بهره برداری برسد.

وی با مهم توصیف کردن حضور طلاب فارغ التحصیل خواهر در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، اظهارداشت: متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب، هنوز نتوانسته ایم از پتانسیل طلاب فارغ التحصیل این مدارس در بخش تبلیغ این دو شهرستان استفاده کنیم که امیدواریم در مدیریت جدید با اهتمام ویژه نسبت به این مساله، شاهد حضور گسترده طلاب خواهر در عرصه‌های تبلیغی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه خواهران در استان یزد، خاطرنشان کرد: با راه اندازی تشکیلات اداری منسجم، از توان علمی طلاب فارغ التحصیل در بخش تبلیغی در سطح استان به خوبی بهره گرفته و برنامه‌های گسترده ای نیز در این رابطه در حال اجراست.

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با حضور بانوان طلبه در مدارس استان در حال اجرا ست که خوشبختانه بازخورد مناسبی نیز در بین دانش آموزان داشته است که امیدواریم این طرح به شکل یک طرح مستمر ادامه داشته باشد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد، خاطرنشان ساخت: هم اکنون 1350 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان یزد مشغول به فعالیت هستندکه در کنار اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی برنامه‌هایی نیز در خصوص همگانی کردن بحث تبلیغ در بین مردم، ادارات و نهادها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه خواهران در دست تدوین و اجرا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha