شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

بیش از 900 طلبه جدید الورود از 40 مدرسه علمیه خواهران استان های مختلف کشور، در همایش سه روزه طلیعه حضور دارند.

مدیر تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به سابقه 12 ساله برگزاری اردو ها و همایش های ویژه طلاب جدید الورود، گفت: این همایش ها از سال 78 تاکنون به صورت متوالی برگزار می گردد؛ البته از سال 82 تاکنون شکل و قالب برگزاری نشست ها از اردوهای تفریحی به همایش های توجیهی و آموزشی تغییر یافته است.

خانم غروی نائینی ادامه داد:‌ به دلیل بهره مندی از فضای معنوی مشهد مقدس، این همایش ها چندین مرحله در این شهر برگزار شد، اما به منظور بهره مندی طلاب از فضای معنوی قم و استفاده از توانمندی اساتید برجسته حوزه علمیه قم در زمینه های مختلف علمی و تربیتی مقرر گردید این همایش ها در قم برگزار گردد.

وی با اشاره به تقسیم بندی مدارس علمیه استان های مختلف در گروه های متعدد برای برگزاری این همایش، عنوان کرد: در این همایش، اولین گروه از طلاب جدید الورود سال تحصیلی 91-90 مدارس علمیه استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، البرز، کردستان و کرمانشاه شرکت کردند.

غروی نائینی ادامه داد: همه مدارس علمیه سراسر کشور در چند گروه تقسیم بندی شده که در مراحل بعدی به اقتضای تسهیلات و اعتبارات موجود، پذیرای طلاب مدارس علمیه استان هایی که در این همایش حضور نداشتند، خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در گروه اول بیش از 900 طلبه خواهر از 6 استان و40 مدرسه علمیه حضور دارند و برای شرکت گروه های دیگری نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مسئول برگزاری همایش طلیعه حضور با اشاره به برخی برنامه های این همایش، اظهار داشت: برگزاری جلسات توجیهی و سخنرانی با محور انس با قرآن و اهل بیت(ع) توسط یکی از اساتید خواهر تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، سخنرانی و درس اخلاق توسط اساتید برجسته حوزه علمیه قم و بزرگان از جلمه برنامه این همایش می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه اختتامیه این همایش روز شنبه با سخنرانی یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha