جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حوزه خواهران

حوزه/کارشناس فرهنگی با اشاره به این که دشمن پس از شکست نظامی، نقشه شوم تخریب دین و فرهنگ را عملیاتی کرده است، گفت: امروز از بحران اخلاقی کمتر سخن به میان می آید و بیشتر نگاه ها به سمت بحران های اقتصادی و سیاسی است.

کارشناس فرهنگی در همایش "طلیعه حضور": دشمن نقشه تخریب دین و فرهنگ را عملیاتی کرده است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، خانم احمدی، عصر امروز در همایش "طلیعه حضور" حوزه علمیه خواهران استان لرستان، در اردوگاه فرهنگی تربیتی آیت الله کمالوند(ره) خرم آباد، با اشاره به اینکه زنان نقشی پایه اساسی در استحکام بنیان خانواده و تربیت نسلی سالم و صالح دارند، گفت: نقش اثر گذار مادران و همسران در سلامت روحی و روانی جامعه مهم تلقی می شود، به گونه ای که امروز دشمن تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن نقش مادران و زنان جامعه اسلامی بکار گرفته است.

وی با بیان این که امروز از بحران اخلاقی در جامعه کمتر سخن به میان آورده می شود و بیشتر نگاه ها و حرف ها به سمت بحران های اقتصادی و سیاسی معطوف شده است، تصریح کرد: با حل بحران اخلاقی موجود در جوامع می توان بسیاری از آشفتگی ها و نابسمانی های حوزه های سیاست و اقتصاد را حل کرد.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این که امروز باید مبلغان، فرهنگیان و متولیان دینی و فرهنگی کشور در جهت کاهش تبعات ناشی از آسیب های اجتماعی گام بردارند، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی های منسجم در حوزه فرهنگ، از بسیاری مشکلات اجتماعی که کیان خانواده را تهدید می کند، پیشگیری کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۲۱ بحث اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی با کارکرد خانوادگی در آیات قرآنی نهفته است، ابراز داشت: مبلغان و فعالان حوزه فرهنگ با بیان این آیات و کارکرد آنها در مراودات خانوادگی و اجتماعی، در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست در حملات نظامی، نقشه شوم تخریب دین و فرهنگ را عملیاتی کرده است، یادآور شد:بانوان در این زمینه بار سنگینی بر عهده دارند و باید در جهت نهادینه کردن حجاب و عفاف و اجرای سبک زندگی اسلامی ایرانی اقدامات چشمگیری را انجام دهند.

این کارشناس در پایان تصریح کرد: طلاب قدر جایگاه خود را بدانند و تلاش کنند تا بخشی از مشکلات فرهنگی و دینی ایران اسلامی را از جامعه ریشه کن کنند.

انتهای پیام

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha