یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مکارم شیرازی در حوزه سیاست و اجتماع، همواره نگاهی واقع بینانه و معتدل دارند و این نگاه برای کشورمان از ضروریات است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر علی لاریجانی امروز در نخستین روز از جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب در سخنانی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره و تجلیل از شخصیت برجسته آیت الله مکارم شیرازی کار بسیار پسندیده ای است که در این محیط دانشگاهی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از این عالم ربانی، فقط تجلیل از یک شخصیت علمی نیست، بلکه تکریم از هویت جمعی خودمان و فهم یک موضوع مهم است و همه می‌دانیم شخصیت جامعه با هویت جمعی آن شکل می‌گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عنصر اصلی در شکل دهی هویت جامعه، عناصر فرهنگی می‌باشد تصریح کرد: عنصر فرهنگ در حقیقت، هویت و شخصیت جمعی را تشکیل می‌دهد و تحقق این امر دیگر صوری نبوده و دارای محتواست.

وی با اشاره به برخی آیین‌های دست ساز بشریت همچون مارکسیسم که در یک سطح همبستگی ایجاد می‌کنند گفت: به دلیل نقص در تفکر بشریت، مکاتب بشری نمی توانند سعادت و هدایت انسانها را به ارمغان بیاورند.

لاریجانی در ادامه افزود: در جهان غرب، همه مسایل در حوزه اجتماع بر اساس عقل شکل گرفته و این امر یک نوع بهم ریختگی در عرصه‌های اجتماعی را از مدتها پیش شکل داده و امروز بحران‌های خانواده و اخلاق و معنویت در غرب یک امر واقعی است.

وی با بیان اینکه هویت جمعی ما به آیین مقدس اسلام اتصال داشته و از این جهت جاودانگی دارد اظهار داشت: آن چیزی که می‌تواند مسلمانان را به هم پیوند دهد، جایگاه مرجعیت و توصیه حضرت ولیعصر(عج) است که فرمودند در زمان غیبت به راویان حدیث مراجعه کنید.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: نظام مرجعیت اسلامی می‌تواند ما را از برداشت‌های گوناگون در میان مسلمانان به یک قرائت واحد و صحیح برساند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تخریب وجهه روحانیت اظهار داشت: معاندان نظام اسلامی همواره می‌خواستند روحانیت را به عنوان محور همبستگی و وحدت از میان مسلمین بردارند، اما ارتباط همیشگی روحانیون و مردم این توطئه دشمنان را خنثی کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روحانیت همواره توصیه ای به مردم و مسوولان دارند، برای دلسوزی و صلاح امت است، زیرا ایشان در بطن جامعه زندگی کرده و درد مردم را به خوبی می‌دانند و با تفکر و اندیشه اسلامی به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه هستند.

وی با بیان اینکه باید شکرگذار و قدردان وجود جایگاه مرجعیت در مکتب تشیع باشیم تصریح کرد: امروز بسیاری از دانشگاهیان و حوزویان با افکار و آثار حضرت آیت الله مکارم شیرازی انس و الفت دارند و تفاسیر ایشان از جایگاه برجسته ای برخوردار است.

دکتر لاریجانی با اشاره به قلم ساده و شیوای آیت الله مکارم شیرازی در تدوین کتب و تفاسیر اظهار داشت: همگان می‌توانند از تفسیر نمونه این عالم ربانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به خوبی بهره مند شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایشان همواره هرجا احساس کردند که باید برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشته باشند، وارد شده و در تدوین قانون اساسی نیز نقش مهمی را ایفا نمودند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مکارم شیرازی در حوزه سیاست و اجتماع، همواره نگاهی واقع بینانه و معتدل دارند و این نگاه برای کشورمان از ضروریات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha