یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

باید حوزه های علمیه را تقویت کنیم چراکه اگر به حوزه های علمیه توجه نشود، الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی محقق نخواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، استاندار قم امروز در همایش فضلا وطلاب آذربایجان غربی حوزه علمیه قم، که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت :اساس وشالوده نهضت امام خمینی (ره)و قانون اساسی ورهبری مقام معظم رهبری منبعث از اصول مترقی اسلام است .

وی با اشاره به الگو ی پیشرفت  ایرانی اسلامی افزود :عقل ومنطق حکم می کند که باید  برای الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی حوزه ها راتقویت کنیم وبه حوزه دین وارتقای آن توجه نماییم که در غیر این صورت این طرح ابتر خواهد ماند .

مهندس جلال زاده با بیان این که هروقت توجه به دین کم رنگ شده ما از پیشرفت وتوسعه چیزی ندیده ایم بیان داشت:ادیان واقوام مختلفی در استان آذربایجان غربی وجود دارند وعمده چالش ما در این استان تغییر ترکیب جمعیتی است .

وی به تبلیغ وهابیت در این استان اشاره کرد ویادآور شد: این در حالی است که متاسفانه اغلب روستاها وبرخی مساجد شهرهای آذر بایجان غربی خالی از روحانی ومبلغ است .

استاندار آذربایجان غربی  بابیان این که دولت اعتبارات خوبی به حوزه دین اختصاص داده است خاطرنشان کرد:از  اعتبارات فرهنگی دولت20 درصد به حوزه دین اختصاص داده شده است.

وی افزود :در این استان بیش از 2هزارو856روستاوجود دارد که 2هزار از این تعداد بالای 50خانوار ودارای مسجد می باشند اما متاسفانه خالی از روحانی هستند.

جلال زاده، بابیان این که دانشگاه وحوزه به برکت اساتید فرهیخته ودانشمند مرکز علمی می شوند گفت : اذربایجان  غربی نیاز اساسی به حضورعلما  دارد ومادست نیاز به سوی همه  اساتید وفضلای حوزه وطلاب استان دراز می کنیم که  مارا یاری کنند .

وی افزود :در هرجا روحانی وجود دارد ما شاهد آبادانی وشکوفایی هستیم ومساجد اصلی ترین پایگاه انقلاب واسلام است اگر مساجد خالی از روحانی ومردم باشند سایر مسائل ما نیززیر سوال می رود .

جلال‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت اموردر  سایه وحدت وهمدلی  محقق می شود ودشمنان با نگاه به این وحدت نا امید می شوند  وبین علمای استان آذربایجان الفت وهمدلی حاکم است وما امید واریم در سایه این همدلی  بتوانیم استانی نمونه  از لحاظ فرهنگی،اجتماعی معیشتی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha