پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

مدیر حوزه های علمیه کشور، حضور حماسی مردم در عرصه های مختلف را نشان دهنده عزم واراده آنان برای حفظ نظام اسلامی و آرمان های انقلاب و شهدا عنوان کرد.

به گزارش مرکز خبرحوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی،  پنج شنبه شب در همایش بزرگ تجلیل از شهدای جهاد علمی کشور، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به جایگاه شهدای علمی کشور اظهارداشت: این جوانان به این جرم به شهادت رسیدند که در جهت ارتقای جایگاه علمی کشور تلاش می کردند.

وی افزود: خداوند در قرآن و حضرات معصومین(ع) در روایات متعدد به ارزش و جایگاه مقام شهید پرداخته اند و خانواده شهدا دانند که جوانان آنان هم اینک در بارگاه الهی شاد و سرخوش هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور، خطاب خانواده های شهدا، تصریح کرد: حوزه علمیه، مراجع عظام، علما  و بزرگان درغم شما شریک هستند و این شهدا را از خود می دانند؛ بدون شک مجاهدات های شهدا و صبر و استقامت شما،  رسالت ما را در پاسداری از خون پاک این عزیزان سنگین تر خواهد کرد.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: استکبار جهانی از عزت مندی و پیشرفت نظام اسلامی و جوانان مومن و مجاهد ایران هراس دارد و بی تردید شهادت این عزیزان موجب ارتقای علمی کشور می شود؛ زیرا هدف آنها چیزی جز ترقی نظام  اسلامی نبود.

وی با بیان این مطلب که دشمن به خیال خود با شهادت دانشمندان کشور می خواست دیگران را از ورود به این عرصه منصرف کند، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان از این حرکات مذبوحانه همین بود، ولی وقتی بسیاری از دانشجویان کشور خواهان تغییر رشته و انتخاب رشته های علمی دانشمندان شهید شدند و همه ملت از حوزه های علمیه تا نهادهای دیگر خواستار ادامه این مسیر پر افتخار شدند، دشمن نیز نا امید تر از گذشته شد.

*سیلی محکم ملت ایران به صورت دشمنان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پاسخ دندان شکن ملت ایران درراهپیمایی 22 بهمن و حضور حماسی آنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشان بارزی از تلاش و مجاهدت ملت ایران برای ادامه مسیر پرافتخار شهیدان و حفظ آرمان های انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: دشمن فکر نمی کرد که مردم متعهد و انقلابی ایران هنوز هم دست از آرمان های اصیل خود بر نداشته و به هر ترتیبی می خواست که مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد، اما حضور 64 درصدی مردم در انتخابات، سیلی محکمی بود که ملت ایران به صورت آنان زد.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری سخنان بسیار شیوا و بلیغی پیرامون اهمیت این حضور در آینده نظام و نقش آن در نا امید کردن دشمنان ایراد فرمودند و اظهارداشتند که "یکی از آثار حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای این بود که دشمن توهم زده را بیدار کرد و سیلی محکمی به چهره آنها نواخت".

*پیروی ملت از مقام معظم رهبری

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه مردم با تاسی به شهدای عزیز، درحمایت از انقلاب اسلامی همواره  در صحنه حاضر هستند، گفت: خوشبختانه ملت ایران با کمال شجاعت در مسیر شهدا حرکت می کند و در مقابله با دشمنان و توطئه های ریز و درشت آنها، در خط مقدم مبارزه و پیرو مقام معظم رهبری و اهدف ایشان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha