سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

مدیر گروه پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از آماده سازی 8جلد از فرهنگ نامه جامع علوم انسانی و اسلامی در سال 90 خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،حسن رضایی در خصوص فعالیت در دو فضای مجازی و مکتوب، در سال 1390 گفت: در سال گذشته، 20 گروه در عرصه مقاله‌نویسی در رشته‌های اخلاق، ادبیات فارسی، ادیان، ارتباطات، اقتصاد، اقتصاد اسلامی، تاریخ، جامعه‌شناسی، حقوق، روانشناسی، علوم سیاسی، فرق و مذاهب، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، فلسفه اخلاق، فلسفه علم، قرآن پژوهی، کلام اسلامی، کلام جدید، مدیریت و ادبیات عرب فعال بودند.

مدیر گروه پژوهه تصریح کرد: 1452 مقاله در گروه‌های بیست گانه فوق نهایی و در فضای مجازی قرار داده شد. که بازدید خوبی در میان قشر تحصیل‌کرده حوزوی و دانشگاهی داشته است و به صورت متوسط روزانه 9 هزار از مطالب سایت بازدید داشته اند.

رضایی تأکید کرد: در کنار قرار گرفتن مقالات نهایی شده در محیط مجازی، گروههای علمی به دنبال ارائه نسخه مکتوب مقالات در قالب مجموعه عظیم فرهنگ نامه جامع علوم انسانی و اسلامی است. در این میان در سال 1389، پروژه فرهنگ‌نامه زندگانی پیامبراسلام (ص) با حدود 160 مقاله و فرهنگ رجال و رویدادهای پهلوی با 339 مقاله آماده چاپ شده است.

وی عنوان داشت: در سال 90 این روند ادامه داشت و رشد و سرعت بیشتری یافت به صورتی که در این سال، 8 پروژه روند نهایی‌سازی علمی را طی و آماده چاپ شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) مدیر گروه پژوهه تصریح کرد: در کنار پروژههای یادشده، پروژه فرهنگ زندگی نامه پیامبر اعظم(ص) و تاریخ رجال و رویدادهای پهلوی در سال جاری به زیور چاپ آراسته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha