یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

رییس ستاد اعتکاف استان قم از آغاز ثبت‌نام اعتکاف ماه رجب از پنجم تا هشتم خردادماه جاری، به صورت حضوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای، پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر گفت:‌ ثبت نام اعتکاف امسال، از روزجمعه پنجم خردادماه سال جاری آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد اعتکاف قم با تأکید بر این که اسامی شرکت کنندگان در اعتکاف، بر اساس قرعه‌کشی اعلام می‌شود، ادامه داد: ثبت نام در روزهای جمعه و شنبه مطابق با پنجم و ششم خرداد‌ماه ویژه خواهران و یک شنبه و دوشنبه، هفتم و هشتم خرداد‌ماه نیز ویژه برادران است، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 14 الی 20 با مراجعه به میدان بزرگ امام خمینی(ره) سر در مسجد امام حسن عسکری(ع) برای مراسم اعتکاف امسال نام‌نویسی کنند.

*ثبت‌نام حضوری

وی با اشاره به حضور چندین رایانه وکاربر در محل ثبت‌نام، برای جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان، خاطرنشان کرد:‌ در دست داشتن کارت ملی هنگام ثبت نام و ارائه آن به متصدی مربوطه ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای ادامه داد: امسال ظرفیت شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف، 12 هزار نفر است که معتکفین در 20 مسجد قم که 12 مسجد مربوط به خواهران و 12 مسجد مربوط به برادران است، حضور می‌یابد. همچنین با توجه به استقبال گسترده خواهران از این مراسم عبادی،‌ سهمیه اعتکاف امسال نیمی برادر و نیمی خواهر می‌باشد.

وی درباره برنامه‌های اعتکاف امسال گفت:‌ شب قبل از مراسم، زیارت آل یاسین و توسل به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) انجام می‌شود و رویکرد امسال اعتکاف نیز «انتظار مهدویت و آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت(عج)» می‌باشد.

رئیس ستاد اعتکاف قم یادآور شد: نیم ساعت پیش از اذان صبح روز نخست اعتکاف، مراسم افتتاحیه در مساجد مختلف برگزار می‌شود، همچنین مراسم اختتامیه نیز با اعمال ام داود و توسل و دعا پایان می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای در پایان گفت: در کنار این مراسم که به صورت عمومی برگزار می‌شود، مراسم اعتکاف دانشجویی نیز در قم برگزار می‌شود؛ البته برای اتباع غیر ایرانی نیز از طریق جامعة‌المصطفی‌العالمیه اقدام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha