دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

معاون سیاسی- امنیتی استانداری قم گفت: اجرای طرح تحول اقتصادی از سوی دولت، گامی در راستای پدافند غیرعامل کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عرب انصاری، طی سخنانی در همایش پدافند غیرعامل از منظر دین، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: با اجرای این طرح عظیم اقتصادی که با همکاری بسیار خوب ملت همراه بود، ضربه سنگینی به دشمنان واردشد و آنان از دستیابی به اهداف شوم اقتصادی خویش ناکام ماندند.

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن طرح سهمیه‌بندی سوخت در کشور گفت: دشمنان از طریق تحریم بنزین قصد داشتند ضربات سنگینی بر کشور ما وارد آورند که به لطف الهی با اجرای این طرح، توطئه های آنان خنثی شد.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری قم به جایگاه عظیم دینی این استان و وجود حوزه های علمیه غنی در آن اشاره کرد و اظهار داشت: بی شک با بهره گیری از ظرفیت های دینی قم و استفاده از توان کارشناسانه اساتید و طلاب حوزه های  علمیه می توان به تحقق اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل در کشور کمک کرد.

*لزوم تدوین سند ملی پدافند غیرعامل شهری

محمد دلبری، شهردار قم نیز طی سخنانی در این همایش با بیان این که قم بدون تردید ام القرای جهان اسلام و جهان تشیع است، گفت: شهرداری و مجموعه مدیریت شهری قم آمادگی کامل دارد که در راستای تدوین سند ملی پدافند غیرعامل شهری، همه توان خود را به میدان بیاورد.

وی در ادامه با اشاره به سال های دفاع مقدس و لزوم بهره گیری از تجربیات ارزشمند آن دوران طلایی، بیان داشت: گرچه جنگ تحمیلی نمونه بارز دفاع عامل ملت ایران بود، اما می توان از تجربیات آن در عرصه دفاع غیرعامل نیز بهره مند شد.

دلبری با تاکید بر این که در پدافند غیرعامل همه شهروندان مسئول هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای برخی از مردم و مسئولان مفهوم پدافند غیرعامل جا نیفتاده است که در این خصوص روحانیون و مبلغین می توانند در ایام تبلیغی و مناسبی مردم را با این ضرورت دنیای امروز به خوبی آشنا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha