سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت نهادهای حوزوی کشور در زمینه قرآن بسیار ارزشمند بوده و سبب ارتقای سطح فرهنگ مورد نظر اسلام در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه مستقر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، لاله افتخاری عصر امروز در مراسم رونمایی از 16 اثر جدید قرآنی که به همت مؤسسه پژوهش های قرآن المهدی(عج) در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: رونمایی از این گونه کتاب ها در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم جامعه با معارف قرآن کریم مؤثر خواهد بود و انشاالله زمینه عمل به معارف قرآن در جامعه است.

وی در ادامه با تمجید از فعالیت های مرکز پژوهش های قرآنی المهدی(عج) در رونمایی از این 16 اثر قرآنی و دیگر فعالیت های آن، گفت: فعالیت نهادهای حوزوی کشور در زمینه قرآن و به ویژه فعالیت های مرکز پژوهش های قرآنی المهدی(عج) بسیار ارزشمند بوده و سبب ارتقای سطح فرهنگ مورد نظر اسلام در جامعه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای ا سلامی با اشاره به اقدامات فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، گفت: با شروع به کار مجلس نهم، فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی را با جدیت بیشتری راه اندازی کردیم و نمایندگان بسیاری که همه از نخبگان، صاحب نظران و پیشکسوتان در مجلس بودند با انگیزه بسیار زیاد در فراکسیون قرآن و عترت ثبت نام کردند و از این رو کار خود را در این فراکسیون با قوت شروع کردیم.

وی گفت: طبق تصمیماتی که در همین دوره کوتاهی که مجلس نهم و فراکسیون قرآن و عترت آن آغاز به کار کرده، شورای توسعه فعالیت های قرآنی بعد از سال ها سازماندهی شد که این مسئله قابل توجه است.

افتخاری خاطرنشان کرد: در دو مجلس گذشته، اگرچه فعالیت های قرآنی بود و در این راستا تلاش کردیم اما از اواخر مجلس هشتم بحث عترت نیز به بحث فعالیت های قرآنی اضافه شد که در ادامه همین رویکرد، در مجلس نهم علاوه بر تلاش های قرآنی هم بحث عترت و هم بحث نماز را با جدیت دنبال نموده و ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: از  حوزه وحوزویان می خواهیم که نمایندگان مجلس را در کمیسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی تنها نگذاشته و طرح و پیشنهادهای خود  رادر موضوعات قرآنی و معنوی به ما انتقال دهند تا بتوانیم در این عرصه نیز خدماتی به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

313/29

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha