دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 290683
۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۸

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه تهران از حضور 20 مبلغ حوزوی در شب پیش از مسابقه تیم های استقلال و پرسپولیس در محل اسکان تماشاگران این دو تیم خبر داد.

 حجت الاسلام وحید بابا دایی، معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه در تهران ضمن اعلام این خبر افزود: طرح تبلیغ و مشاوره دینی در میان کانون هواداران تیم های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس برای نخستین بار از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش برنامه ریزی  و سپس با همکاری و مساعدت معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران به مرحله اجرا رسید.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ابتکاری حال و هوای حاکم بر فضای قبل از شهرآورد را تحت الشعاع خود قرار داد افزود: معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران در راستای اجرای این طرح ابتکاری شب پیش از مسابقه تعداد 20 نفر از مبلغین روحانی خود را جهت ارائه مشاوره دینی و پاسخگویی به شبهات حاضرین به محل استقرار هواداران دو تیم پر طرفدار استقلال و پرسپولیس اعزام کرد.

حجت الاسلام بابا دایی با اشاره به استقبال بی نظیر جوانان ورزش دوست از حضور روحانیت در کمپ برگزاری هفتادو پنجمین شهرآورد پایتخت افزود: پس از ورود مبلغان حوزوی در میان هواداران شور، اشتیاق و هیجان وافری بر فضا حاکم گردید بطوریکه اطراف هریک از مبلغان مملو از جوانان حقیقت جو و حقیقت طلب شده بود.

مسئول واحد بین الملل حوزه علمیه تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه هواداران حاضر در محل استقرار هفتادو پنجمین شهرآورد پایتخت از شهرستانها و استانهای مختلف کشور جهت تماشای مسابقه به تهران عزیمت کرده بودند، امّا غالب سوالاتی که از سوی آنها پرسیده می شد تقریباً شبیه به هم و بیشتر مباحث اعتقادی را در بر می گرفت.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست صمیمانه ابرازداشت: مباحث اعتقادی، فرق و ادیان و بالاخص شبهات مرتبط با مسائل وهابیت و مسلک زرتشت، از جمله سوالاتی بود که جوانان ورزش دوست از روحانیون حاضر در این برنامه می پرسیدند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران ضمن مثبت ارزیابی نمودن این طرح فرهنگی- تبلیغی گفت: مسئولان و حاضران در این نشست همگی بر کارایی و اثربخشی اجرای این طرح از سوی حوزه علمیه تاکید داشتند و مسئول یگان ویژه حاضر در هفتادوپنجمین شهرآورد در این رابطه به ما گفت: به لحاظ حفظ مسائل امنیتی تاکنون تجربه چندین حضور در کمپ برگزاری شهرآوردهای پایتخت را داشته ام امّا بطور جدّ می توان گفت که هیچ گاه جوانان را در چنین فضای آرام، بدون تنش و منظم ندیده بودم.

وی در ادامه یادآور شد: آنچه که در اجرای این طرح برای غالب مبلغان قابل توجه بود میزان استقبال و سطح تشنگی جوانان ورزش دوست نسبت به کسب معارف اسلامی و درک مبانی و مفاهیم دینی بود.

وی افزود: از دیگر نکاتی که برای مبلغان ما قابل توجه بود رجوع هموطنان اهل تسنن به روحانیت شیعی جهت پاسخگویی به سوالات ذهنی شان بود.

حجت الاسلام بابا دایی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان حوزوی ضمن پاسخگویی به سوالات افراد، تماشاگران دو تیم را به آرامش و وحدت جمعی دعوت می کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha