سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم قناعت، توكل و ساده‌زيستي را سه مقوله مهم در ارتقاي فرهنگ ازدواج دانست و گفت: اگر اين سه مقوله در جوانان نهادينه شود، شاهد ارتقاء امر ازدواج در جامعه خواهيم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، سيدمرتضي اسماعيلي طبا با اشاره به تاثير هنر در زندگي اظهار داشت: براي افزايش رغبت به ازدواج بين جوانان بايد آموزش‌هاي لازم به صورت كارگاهي و دوره‌اي داده شود و ابزار هنر در اين ميان مي تواند نقش تاثيرگذاري ايفا كند.

وي افزايش سن ازدواج را تهديدي براي جامعه خواند و خاطرنشان كرد: با برگزاري اين دوره‌ها و دادن آموزش‌هاي لازم و ترغيب جوانان به ازدواج آسان مي‌توان گام موثري در كاهش سن ازدواج برداشت.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم اين مهم را نيازمند تعامل دستگاه‌هاي فرهنگي و اقتصادي دانست و ابراز داشت: اگر دستگاه فرهنگي كار كند اما دستگاه اقتصادي خود را دخيل نداند، آن مورد مطلوب به وجود نمي آيد و لذا اين دو در كنار هم مي‌توانند نتيجه خوبي را رقم بزنند.

وي مسائل اقتصادي را عمده دليل فرار جوانان از ازدواج دانست و گفت: امروزه جوانان به دليل تبليغاتي كه طي ساليان در مورد معيشت بعد از ازدواج صورت گرفته است، از ازدواج واهمه داشته و فراري هستند بنابراين اگر تضميني براي جوان وجود داشته باشد و به ويژه بحث اشتغال آن حل شده باشد، مي‌توان اميدوار بود ازدواج از اين وضعيت كنوني بيرون بيايد.

اسماعيلي طبا با اشاره به آيات و روايات اسلامي در خصوص ازدواج و نقش توكل در اين امر خطير عنوان كرد: شايد كساني به دليل ترس از معيشت به ازدواج روي نياورند كه اين خلاف فرهنگ اسلام و آموزه‌هاي ديني ماست.

وي با بيان اين كه قناعت و ساده زيستي حلقه گمشده جامعه امروزي است، بيان كرد: اگر قناعت و توكل در امر ازدواج به صورت فرهنگ در بيايد، كمك زيادي به حل مشكل ازدواج خواهد كرد.

بر اساس اعلام ستادخبری سمینار ازدواج موفق،مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم تاكيد كرد: اگر جوانان قبل از ازدواج با فرهنگ قناعت آشنا شوند، در افزايش فرهنگ ساده زيستي موثر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha