پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، شعار محوری هفته پژوهش سال جاری حوزه‌های علمیه خواهران را گسترش فرهنگ پژوهش ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری با اشاره به نامگذاری ایام هفته پژوهش از 25 تا 30 آذرماه اظهار داشت: شنبه 25 آذر به عنوان آرمان پژوهشگری، یکشنبه 26 آذر به عنوان اخلاق پژوهشگری، دوشنبه 27 آذر به عنوان آداب پژوهشگری، سه‌شنبه 28 آذر به عنوان محیط‌شناسی پژوهشگری، چهارشنبه 29 آذر به عنوان آزاداندیشی و پژوهش و پنجشنبه 30 آذر به عنوان هم‌افزایی پژوهشی، نامگذاری شده است.

وی انتخاب عنوان گسترش فرهنگ پژوهش برای هفته پژوهش سال جاری حوزه‌های علمیه خواهران را در راستای تحقق شعار محوری «هر طلبه یک پژوهشگر» توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد: مسئولان و معاونان واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در راستای شعار محوری هفته پژوهش و نامگذاری ایام، برنامه‌های متنوعی را به منظور پیمودن گامی دیگر در دست‌یابی به شعار هر طلبه یک پژوهشگر اجرا کنند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: برای ایجاد فضای مناسب، برای پژوهش و نهادینه کردن آن در محیط های علمی‌ـ آموزشی، لازم است نسبت به بسط و گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس، اهتمام جدی صورت پذیرد تا امر پژوهش به مانند حضور در کلاس و درس خواندن به یک باور و یک عادت برای طلاب تبدیل شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه‌ خواهران وی اضافه کرد: همانگونه که طلبه خود را در رابطه با درس، کتاب، کلاس و استاد، ملزم به رعایت اصول، ضوابط، اخلاق، آداب و رفتار خاصی می بیند؛ در پژوهش هم باید خود را به رعایت اخلاق و آداب و سایر الزامات پژوهشگری ملزم ببیند و باور پیدا کند که بدون رعایت این امور نخواهد توانست به عنوان یک پژوهشگر موفق و تأثیرگذار در جامعه، به ویژه در جوامع علمی حضور پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha