دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری حفظ راه و آرمان های شهدا را از وظایف خطیر طلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم ویژه "شبی با شهدا" که یک شنبه شب در مدرسه علمیه حقانی قم همزمان با حضور پیکر دو شهید گمنام در این مدرسه، برگزار شد، با اشار به آیات قرآن در خصوص اهمیت مرگ با عزت، اظهار داشت: خداوند در قرآن بیان می فرماید که "هر نفسی مرگ را تجربه می کند ولی چه مرگی بالاتر از شهادت در راه خدا؟"؛ مرگی که در راه عزیز و خالق صورت می گیرد، با ارزش ترین نوع زندگی است.

وی با بیان این که شهیدان در بالاترین مقامات و مراتب جای دارند و در جمع بزرگان و اولیاءالله قرار می گیرند، ادامه داد: شهدا از جمله بزرگان و اولیاء الهی هستند که می توان به آنها توسل جست تا شفیع بندگان، نزد خدا باشند؛ شهدا اهل شفاعت هستند و بهترین الگو و محل رجوع برای جوانان این عصر که بتوانند خود را هرچه بیشتر با فرهنگ عاشورایی مانوس کنند.

رییس هیات امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: خداوند شرط سعادت بندگان را در ایمان به غیب دانسته و در مرتبه دوم، جنگ در راه خدا؛ در جنگ در راه خدا نیز یا با کشتن همراه است و یا با کشته شدن که کسانی که در این راه کشته شدند، منفعت بیشتری بردند.

وی افزود: ولایت پذیری شرط اصلی در تحقق وعده الهی به بندگان است؛ بسیاری در طول تاریخ تا زمانی که منفعت آنان اقتضا می کرد با ولایت همراه شدند، ولی شهدا تا شهادت با ولایت رهسپارشدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی در سخت ترین شرایط جنگی لبخند به لب داشتند و بیان می کردند حضور و جنگیدن، تکلیف ما در برابر ولی امر است و نتیجه آن هر چه باشد، چون با اطاعت از امر ولی همراه است، شیرین و گواراست.

رییس هیات امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا، روحیه استغفار و توبه را از مهم ترین خصایص بزرگان دین خواند و اظهارداشت: حفظ این روحیه، مایه نجات و سعادت دنیا و آخرت است؛ در کنار این صفت، روحیه شکر گزاری، تلاش حداکثری، روحیه خشوع در برابر خداوند و در مرحله بعد در مقابل خلق الله، امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حدود الهی، از جمله وظایفی است که طلاب باید با درس گرفتن از شهدا، برای نیل به اهداف و آرمان های شهدا، به کار ببندند.

گفتنی است، در این مراسم، پیکر دو شهید گمنام، پس از برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی طلاب مدرسه علمیه حقانی، برای دفن به دانشگاه قم انتقال یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha