دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 305248
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲

مدیر کل اوقاف استان کردستان گفت: در حال حاضر در سطح استان کردستان هیچ گونه موقوفه قرآنی وجود ندارد و این مسئله اجرای برنامه های قرآنی را در استان با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سلمان روحی، روز گذشته درگردهمایی طلاب و فضلای استان کردستان که  درسالن جلسات دفترنماینده طلاب شهرستان بیجار در قم برگزار شد، اظهارداشت: موقعیت استان کردستان از جهاتی دارای ویژگی های خاص می باشد و با حضور طلاب خوش استعداد، می توان موضوع وقف را در این استان را ترویج داد.

وی با بیان این که با برنامه ریزی های منسجم در صدد رفع ایرادات هستیم، افزود: برنامه محوری، رویکرد مدیریت جدید اوقاف استان است؛ همچنین بروزرسانی و انجام کار های نیمه تمام در بخش هایی از اوقاف در حال پی گیری است

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان و ترویج فرهنگ وقف، الگو سازی برای عملیاتی کردن برنامه های وقف ازاهداف این مجموعه در استان است.

روحی با بیان این که مساله وقف یک امر استراتژیک است، خاطرنشان کرد: باید درصدد ترویج و تبلیغ موضوع وقف به عنوان استراتژی ترین مساله باشیم .

وی با انتقاد از کمبود بودجه های فرهنگی، ادامه داد: در سال جاری اعتبار برای هزینه کردهای فرهنگی در استان بسیار کم بوده و بخصوص نبود موقوفات قرآنی، اجرای برنامه های قرآنی را در استان با مشکل مواجه کرده است.

روحی با بیان این‌ که 50 درصد موقوفات براساس نیات واقفین صرف مساجد استان می‌شود، افزود: از محل درآمد موقوفات استان، سالانه چندین میلیون تومان صرف کمک به ایتام، نیازمندان و زنان سرپرست خانوار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان این ‌که امروز نیاز به موقوفات قرآنی یکی از نیازهای اساسی استان است، بیان کرد: امیدواریم مردم خیرخواه کردستان در سال جاری در راستای افزایش موقوفات قرآنی درسطح استان، گام‌های موثری بردارند.

وی، حفظ و احیای موقوفات را از یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و ادامه داد: بقاع متبرکه ومساجد جایگاه بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی است ومی‌توان از این اماکن به عنوان مرکز پرورش فعالیت‌های قرآنی یاد کرد.

روحی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف کردستان از آثار مفیدی که بتواند اثر گذار بوده و موضوعات وقف را دربین مردم تبلیغ و ترویج دهد، حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha