پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

رییس جامعه وعاظ تهران، قدرت طلبی و هوای نفس را عامل مخالفت عده ای با مقام معظم رهبری دانسته و گفت: برخی چشم دیدن رهبری و روحانیت را ندارند و می خواهند نفوذشان در جامعه بیش از ولی فقیه باشد!!!

به گزارش خبرگزاری حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی، رئيس جامعه وعاظ تهران، شب گذشته در مدرسه معصومیه قم، با اشاره به اهمیت معتقدات دینی در زندگی، اظهار داشت: انسان بی اعتقاد، انسان مرده است، ولی این اعتقاد باید از یک سرچشمه معرفتی ناشی شود.

وی افزود: انسان باید در زندگی بر اساس یک اعتقاد صحیح زندگی کند و این اعتقاد صحیح نیز باید به معرفت تبدیل شده و در مرحله دیگر، به جهاد و تلاش برای رسیدن به جامعه مورد نظر بپردازد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) بیان میکنند که زندگی به این میارزد که یک اعتقاد صحیح داشته باشید و بر اساس آن قیام کنید؛ انسان بی عقیده انسان بی بنیان است و قطعا برای این افراد، جهاد هم معنی و مفهوم ندارد.

وی گفت: بسیاری از افراد در طول تاریخ عبادات بسیاری انجام دادند، ولی به دلیل بیبصیرتی و این که اعتقاد صحیحی نداشتند، هم خود و هم جامعه را دچار آشوب و نقصان کردند.

رییس جامعه وعاظ تهران تصریح کرد: امام حسین(ع) در حدیثی مردم را به اطاعت از فقها و عالمان بصیر رهنمون کردهاند و اگر کمی بصیرت داشته باشیم، بی هیچ درنگی ولایت فقیه را که هم به لحاظ عقلی و هم از نظر نقلی و قرآنی و روایی قابل اثبات عینی است، را می پذیریم.

وی با تاکید بر این که قطعا باید اداره جامعه اسلامی با نظر ولی فقیه باشد و هیچ کسی غیر از یک فقیه زمان شناس، آگاه و مدیر و مدبر توان چنین کاری را ندارد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همیشه در بیانات و موضع گیریهای خویش، اوج حکمت و تدبیر را نشان میدهند و به موقع از جاذبه و دافعه استفاده میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شجونی با اشاره به نقش علمای ربانی در طول تاریخ اسلام و ایران، خاطرنشان کرد: در قضیه لغو قرارداد تنباکو و...، روحانیت نقش اصلی را در ثبات کشور به عهده داشت، ولی از همان موقع نیز قدرت طلبان چشم دیدن وقار و عظمت روحانیت را نداشتند؛ امروز نیز نمیخواهند حرف ولی فقیه بیش از حرف آنان در جامعه نفوذ داشته باشد و به همین دلیل با این جایگاه مخالف هستند.

عضو جامعه روحانیت تهران با اشاره به این که برخی افراد روز اول انقلاب نیز به فکر استفاده از موقعیتها و جمع آوری مال بودند و از خانههای 200متری به زمینها و ویلاها و املاک فراوان رسیدند؛ آنها فرزند انقلاب نیستند، بلکه از انقلاب برای رسیدن به منافع خود سود بردند و قطعا مردم بصیر و آگاه، این افراد را از نظام جدا میدانند.

 

* مشتاقان مذاکره با آمریکا دلسوز نظام نیستند

حجت الاسلام والمسلمین شجونی با ذکر این مطلب که آن دسته از افرادی که از ابتدای انقلاب با واسطه و امروز بی واسطه به دنبال رابطه با آمریکا هستند، هیچ گاه دلسوز نظام و رهبری نبوده و نیستند، اظهارداشت: این افراد به فکر جایگاه خود و طالب قدرت هستند؛ سوال اینجاست چرا این افراد برای مذاکره با آمریکا دست و پا می‏زنند؟؛ مقام معظم رهبری به درستی تشخیص دادند که طرح مسئله مذاکره، حیلهای جدید برای به زانو درآوردن ملت ایران است.

 

* چشم امید رهبری به مردم است

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام کردند که "انقلابی هستند و همیشه حرفهایش را صریح و بی غل و غش بیان میکند"؛ یقینا ایشان بعد از خداوند، به مردمی است که با وجود این همه مشکل، این گونه برای دفاع از جایگاه ولایت به میدان میآیند، است و نه مسئولان؛

حجت الاسلام والمسلمین شجونی اضافه کرد: البته ایشان از مسئولان نیز انتظار دارند که مشکلات مردم را رفع کنند و مطمنا اگر این پشتوانه عظیم مردمی در ایران نبود، تا کنون انقلاب را باید شکست خورده میدیدیم.

 

* طلاب وظیفه مدار باشند

عضو جامعه روحانییت مبارز تهران در پایان با ذکر این مطلب که در گذشته، طلاب در سختترین شرایط به تحصیل مشغول بودند، تصریح کرد: امروز طلاب از حیث نوع زندگی و برخورداری از امتیازات حوزوی و اجتماعی، در قیاس با طلاب قدیم، وضعیت مطلوبی دارند و باید قدر این موقعیت را بدانند و خوب درس بخوانند و به وظیفه خود در جامعه عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha