یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان، با پیام تصویری حضرت آیت‌الله جوادی و با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و قرآن پژوهان ایرانی و غیر ایرانی، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌‌(ره) قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزار ی حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین مرادخانی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان، صبح امروز در آغاز همایش، گزارشی از برنامه‌ها و نشست‌ های این همایش ارائه کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌رضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی به سخنرانی پرداخت و توجه حوزه علمیه به مسئله استشراق را ضروری برشمرد و خواستار راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در این زمینه شد.

بر اساس این گزارش، ارائه مقاله از سوی اندیشمندان بین‌المللی، سخنرانی دکتر عبدالجبار ناجی از کشور عراق و دکتر یحیی هولو از کشور فرانسه از دیگر برنامه‌های نوبت صبح این همایش است.

 در نوبت عصر همایش علاوه بر ارائه گزارش کمسیون‌ها، ایراد مقاله و برگزاری میزدگرد علمی، معاون آموزش جامعةالمصطفی العلمیه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

برپایه این گزارش، در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از آثار بین‌المللی قرآن و مستشرقان در محل دائمی نمایشگاه‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) بر پا شده است که بازدید از آن تا ساعت 17:30 عصر امروز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha