یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

امروز نوبت جهان اسلام است که نه تنها از فن آوری نوین به بهترین وجه استفاده کنیم بلکه خود مبدع این فن آوری ها باشیم.

آیت‌الله روح‌الله قرهی از علمای تهران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص فعالیت های قرآنی حوزه های علیمه گفت : نوع نگرش متعالی حوزه های علیمه مانند همیشه خوب است، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی با عنایت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حوزه های علمیه پیشرفت های چشمگیری از خود نشان داده اند.

وی افزود: آنچه در این نمایشگاه به نمایش درآمده است ، نشان می دهد که حوزه های علمیه موفق شده اند از ابزار نوین و روزآمد به خوبی بهره ببرند و تولیدات خود را با استفاده از این ابزار در بهترین سطح ممکن ارایه کنند.

آیت الله قرهی گفت : متاسفانه با وجود استفاده مناسب از ابزارهای نوین ، آنچه هنوز درآن دچار کاستی هستیم ، ضعف تبلیغاتی است در حالی که باید توجه داشته باشیم همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند سلاح تبلیغ بُرنده تر از سلاح جنگ است ، با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب می توان به نتیجه نهایی رسید.

وی ابراز داشت: یکی از مطالبی که باید روی آن کار زیادی شود ، بحث موضوع شناسی در ابزار های نوین است ، زیرا ما با ابزارهای نوین مخالف نیستم و این ابزارها را حرام نمی دانیم،  ما با ابزار در جامعه کنونی نمی توانیم مخالفت کنیم بلکه باید راه بهره برداری بهینه از ابزار را یاد بگیریم و از آن به بهترین وجه استفاده کنیم، برای نمونه ابزاری مانند سینما را در نظر بگیرید که اگر به بهترین وجه از آن استفاده شود، نتایج مثبتی به بار می آورد.

آیت الله قرهی به فرمایش  امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم ، ما با فحشا مخالفیم ، افزود : این جمله امام خمینی (ره) یعنی اینکه ما با ابزار مخالف نیستیم بلکه باید به بهترین نحو از آن ابزار استفاده کنیم. اگر ابزار را حرام بدانیم، تنها فرصت را به دست دشمن داده ایم که از آن استفاده کند و دشمن یعنی شیطان من معتقدم نه تنها باید از ابزار به بهترین نحو استفاده کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا خودمان سازنده و مبتکر ابزارهای نوین باشیم تا به درجه ای برسیم که دیگران از ابزارهای ابداع شده توسط ما استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha