دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

از همین رو تعجب آور نیست اگر هدف سفر اخیر پاپ به برزیل را تقویت فعالیت های تنصیری در کلیسای کاتولیک این کشور، آمریکای لاتین و ممانعت از انحطاط کلیسای کاتولیک تلقی نماییم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از وب‌سایت کلیسا اسپرسو آن لاین، اگرچه برزیل هنوز از نظر جمعیت بزرگ ترین کشور کاتولیک جهان است، اما بیش از یک سوم جمعیت آن تغییر مذهب داده و یا بی دین شده اند!

(Pew Forum di Washington) یکی از برجسته ترین سازمان های تحقیق در مورد ادیان است که اخیرا طی گزارشی اعلام کرد: برزیل همچنان با 120 میلیون کاتولیک، بزرگ ترین کشور کاتولیک جهان است، ولی 50 سال قبل آمار کاتولیک ها نزدیک به آمار کل جمعیت این کشور بود. جمعیت کاتولیک ها از 92% در سال 1970 به 65% در سال 2010 کاهش یافت، بر عکس آمار پروتستان ها در همین مدت زمانی، از 5% به 22% افزایش یافته است. جمعیت کاتولیک ها در مدت 20 سال ثابت و کمی بیش از 120 میلیون نفر باقی مانده است در حالی که پروتستان ها از 26 میلیون نفر در سال 2000 به 42 میلیون نفر در سال 2010 افزایش یافته‌‌اند. از همین رو تعجب آور نیست اگر هدف سفر اخیر پاپ به برزیل را تقویت فعالیت های تنصیری در کلیسای کاتولیک این کشور، آمریکای لاتین و ممانعت از انحطاط کلیسای کاتولیک تلقی نماییم.

پیش از این روزنامه لااستمپا چاپ ایتالیا نیز در گزارشی نوشته بود: پروتستان های برزیل با کمک های مالی دریافتی از برادران پروتستان خود در آمریکا موفق به جذب کاتولیک ها شده اند. یکی از مسئولین پروتستان های برزیل گفت: آنها برای جذب کاتولیک ها از تلویزیون، و موسیقی در مراسم خود استفاده می‌کنند! به نوشته این روزنامه کلیسای کاتولیک برزیل نیز از موسیقی در برنامه های دینی خود استفاده می‌کند ولی در جذب کاتولیک های سابق خود موفقیتی نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha