چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

اگر تجاوزی به سوریه صورت بگیرد، گردان‌های القسام وابسته به حماس، اسراییل را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد و چنین جنگی اگر آغاز شود، یک جنگ همه جانبه خواهد بود و گروه‌های نظامی فلسطین نیز با هرگونه حمله به سوریه مقابله خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در شرایطی که برخی رسانه ها تلاش می کنند مجاهدان فلسطینی را جزو مخالفان بشار اسد معرفی کنند، احمد جبریل مجاهد نام آشنای فلسطینی و دبیر کل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین گفت: سوریه پناه انقلاب فلسطین بوده و به مجاهدان مسلح فلسطین علیه اسراییل پناه داده و این کشور همواره غیر قابل نفوذ بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از مخالفت بشار اسد با اشغال سرزمین‌های عربی همچون عراق توسط آمریکا، کشورهای غربی تصمیم گرفتند سوریه را به عنوان یک کشور از بین ببرند، زیرا این کشور همواره در کنار مقاومت بوده و ایستادگی کرده است. سید حسن نصرالله دبیر کل مقاومت لبنان نیز گفت که اگر حمایت‌های سوریه از مقاومت در سال 2006 نبود، مقاومت پیروز نمی‌شد.

جبریل ضمن افشای یک کودتای مخفی در سوریه به رهبری مجموعه ای از فرماندهان نظامی از جمله غازی کنعان و شکست این کودتا گفت: سوریه توانست روابط خود با ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین را تقویت کند. به همین دلیل برخی از تلاش ها برای تضعیف سوریه صورت گرفت که با شکست مواجه شد و از این رو غرب تصمیم گرفت سوریه را از بین ببرد و جنگ داخلی نیز با همین هدف است که در سوریه به راه افتاده است.

وی گفت: مردم فلسطین در داخل فلسطین و در اراضی 48 و 67 و شتات و غزه با سوریه هستند، در شرایطی که برخی به دنبال تخریب این رژیم هستند که ما نیز یکی از دلایل این جنگ هستیم. وی اشاره کرد که حماس انتظار داشت نظام سوریه همانند تونس، لیبی و مصر سقوط کند و به ائتلاف با اخوان المسلمین سوریه در رسیدن به قدرت امید بست، اما اگر تجاوزی به سوریه صورت بگیرد، گردان‌های القسام وابسته به حماس، اسراییل را هدف موشک های خود قرار می‌دهد و چنین جنگی اگر آغاز شود یک جنگ همه جانبه خواهد بود و گروه‌های نظامی فلسطین نیز با هرگونه حمله به سوریه مقابله خواهند کرد.

وی افزود: تمام کشورهایی که در جبهه اسراییل قرار دارند هدف جبهه ملی قرار خواهند گرفت و ما با هرگونه حمله به سوریه مخالفیم و البته ما به ملت‌های عربی حمله نخواهیم کرد و هدف ما نظام‌های عربی و پایگاه‌های آمریکا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha