پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 319417
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سال تحصیلی حوزه‌های خواهران، 24 شهریور ماه به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی با اشاره به این این که زمان آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور 24 شهریورماه تعیین شده است، گفت: مدارس علمیه استان‌های مختلف، با برگزاری برنامه های جداگانه با حضور شخصیت‌های حوزوی، سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به ارسال بخشنامه تقویم نیمسال اول تحصیلی 93-92 به مدارس علمیه و واحدهای حووزی خواهران سراسر کشور، ادامه داد: توضیحات مربوط به نحوه انتخاب واحد اینترنتی به مدارس علمیه اعلام شده است و انتخاب واحد طلاب در نیمسال تحصیلی آینده به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران افزود: 387 واحد حوزوی سطح دو و  سه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که حدود 60 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران کشور به فراگیری علم و اخلاق می‌پردازند، ادامه داد: 35 هزار و 700 طلبه نیز از ابتدای فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون از این حوزه‌های علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: از میان طلاب حوزه‌های علمیه خواهران 51 هزار و 700 نفر در شیوه حضوری و 59 هزار و 239 نفر در شیوه غیرحضوری به تحصیل می‌پردازند.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه علمیه خواهران، وی تعداد طلاب خواهر شاغل به تحصیل در منطقه خراسان را 2هزار و 892 نفر ذکر کرد و یادآور شد: نظام آموزشی این طلاب با سایر طلاب خواهر یکسان است، اما مدارس علمیه این منطقه مجزا از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اداره می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha