یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر مرکز رشد علوم انسانی قم با اشاره به این که حوزه های علمیه کارکردهایی مهمی برای یاری رسانی به نظام دارند، گفت: رسالت های تبلیغی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی از مهم ترین کارکردهای حوزه علمیه برای نظام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مصطفی ملایی، امروز در نشست واحدهای فناور حوزوی مرکز رشد علوم انسانی با مسئول اداره فرهنگی وزارت کشور، با اشاره به این که شاخص های ارزیابی در علوم انسانی باید براساس بینش توحیدی باشد، اظهار داشت: بینش توحیدی و دینی در سبک زندگی اسلامی محقق می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سالم با الگوهای رفتاری صحیح ارتباط دارد، تصریح کرد: برای دستیابی به  فرهنگ اسلامی، باید سبک زندگی اسلامی را به خوبی تبیین و کاربردی کنیم.

مدیر مرکز رشد علوم انسانی قم با تاکید بر این که تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری در مسئله فرهنگ است، خاطرنشان کرد: جامعه حوزوی و دانشگاهی باید پاسخگوی مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله سبک زندگی باشد.

ملایی با تاکید بر این که باید سبک زندگی اسلامی را با استفاده از معیار مهم خلاقیت، با شتاب ترویج دهیم، تاکید کرد: باید در قالب سبک زندگی اسلامی، با سرعت بیشتری ارزش ها را به اعتقادات تبدیل کنیم.

وی، بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی را حمایت از نخبگان حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: در پارک علم و فناوری قم به عنوان متولی فناوری نرم کشور ایده‌هایی وجود دارد که می‌تواند در تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم تأثیر بسزایی داشته باشد و ما سعی داریم با حمایت و معرفی آنها، به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری سرعت ببخشیم.

ملایی بیان این که برگزاری نشست ها و برقراری تعامل و ارتباط ها بین نخبگان حوزه و دانشگاه، به تداوم دستاوردهای واحد های فناور کمک می کند، ابراز داشت: مرکز رشد علوم انسانی در قم، براساس ظرفیت های جامعه و حوزه های علمیه شکل گرفته است.

مدیر مرکز رشد علوم انسانی قم با اشاره به این که حوزه های علمیه کارکردهایی مهمی برای یاری رسانی به نظام دارند، تصریح کرد: رسالت های تبلیغی، تزکیه، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی از مهم ترین کارکردهای حوزه علمیه برای نظام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha