پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

در جريان هشت سال دفاع مقدّس نه تنها يك وجب خاك ايران از دست نرفت بلكه همين امر سبب بلوغ سياسی و عامل رشد و شكوفايی ملت ما شده و به بركت آن توانسته‌ايم انقلاب را از گزند حوادث و توطئه‌های دشمنان حفظ کنیم

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنكرانی، امروز در ديدار جمعی از بسيجيان شهرك پرديس بومهن ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: ما در هفته دفاع مقدّس هستيم و خاطرات جنگ و دفاع مقدس را گرامی می‌داريم چرا که جوانان و نوجوانان كه در دوران دفاع مقدس نبوده‌اند لازم است خاطرات جبهه و جنگ مخصوصاً دفاع مقدس برای آنان روشن شود.

وی افزود: هشت سال اين كشور انقلابی كه تازه از چنگال رژيم پهلوی آزادی شده بود و مردم عزيز آن از زن و مرد تحت رهبری والامقام خود حضرت امام خمينی(ره) در مقابل استكبار جهانی ايستادگی نموده و از كشور و حيثيت و شرف خودشان دفاع كردند.

این عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصریح کرد: قبل از پيروزی انقلاب اسلامی در نقشه جهانی اصلاً كسی به اسم ايران اهميت نمی‌داد ولی به بركت انقلاب اسلامی خصوصاً هشت سال دفاع مقدس به نام ملت ايران عظمت داده شد، اين جنگ استعدادهای جوانان و دانشمندان ما را شكوفا كرد، سبب بسياری از موفقيت‌های امروز ما جنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل لنكرانی با بيان اينكه مردم ما فهميده بودند كه اگر از انقلابشان حمايت نكنند انقلاب آنان از بين خواهد رفت، ابرازداشت: با نگاهی به  تاريخ گذشته ايران می بینیم که در زمان‌هايی مثل دوران قاجار خيلی از مراكز و استان‌های مرزی ما از دست رفت اما در جريان هشت سال دفاع مقدّس نه تنها يك وجب خاك ايران از دست نرفت بلكه همين امر سبب بلوغ سياسی و عامل رشد و شكوفايی ملت ما شده و به بركت آن توانسته‌ايم انقلاب را از گزند حوادث و توطئه‌های دشمنان حفظ کنیم.

رئيس مركز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: همت والا و وحدت و يكپارچگی مردم ايران در پيروی از ولايت فقيه و وجود ولی فقيه و رهبر آگاه و دشمن‌شناس عامل حفظ انقلاب اسلامی شد؛ شما اكنون با نگاه به تحولات كشور مصر که مردمش انقلاب كرده‌اند می‌بینید همت بزرگ و وحدت ملت و ولايت فقيه را نداشته‌اند؛ لذا انقلاب آنها مورد هجوم دشمن و مصادره شد.

این استاد حوزه تاکید کرد:  اينكه امام راحل(ره) بارها سفارش نمودند كه وصيت‌نامه شهدا را بخوانيد ،هدف اصلی ايشان از اين سفارش استمرار نظام جمهوری اسلامی است زيرا مقدس‌تر از اين تبعيت از امام(ره) و رهبری معظم و شهدای عزيز نداشته و نداريم.

به گفته وی، حماسه دلاورمردانی كه در رژيم طاغوت برای استقرار انقلاب اسلامی مبارزه و تلاش وافر كردند و بعد از آن نيز برای استمرار جمهوری اسلامی شهيد و معلول شدند برای يك زمان خاصی نبوده آنها با آن كارشان می‌خواسته‌اند اين انقلاب تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) استمرار پيدا كند.

مردم به شايعات ظهور توجهی نكنند

وی در بخش ديگری از سخنان خود با تاکید بر دعای خالصانه مردم جهت تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) خاطرنشان ساخت: اين نكته را لازم می‌دانم تذكر دهم شما به شايعاتی كه نسبت به نزديكی ظهور حضرت رواج می‌دهند و مسائلی را هم برآن مترتب می‌سازد توجه نکنید، چون طبق روايات خود حضرت همزمان ظهور خودش را نمی‌داند و ما وظيفه داريم برای ظهور آن حضرت دعا نمائيم و آمادگی درك ايشان را در خود ايجاد کنیم.

حفظ نظام مثل نماز مهم است

عضو جامعه مدرسين عنوان كرد: بايد تلاش كنيم اين انقلاب را كه انشاء الله مقدمه ظهور آن حضرت است به نسل‌های آينده انتقال بدهيم، حفظ نظام و انقلاب اسلامی مثل نماز بسيار مهم است و اين خود نوعی عبادت محسوب می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha