پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که باید امسال مراسم اربعین حسینی(ع)، با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود، گفت:بر پایی عزاداری امام حسین(ع) از تعظیم شعائر الهی است که حضور روحانیت در برپایی این مراسم باید جدی تر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری امروز درنشست هماهنگی  پیاده روی و تجمع عاشورائیان در اربعین حسینی (ع) در قم،که با حضور مدیران دستگاه های استان قم در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد، در سخنانی با اشاره به ایام اسارت اهل بیت(ع) تعظیم شعائر را یکی از ضروریات برشمرد و اظهار داشت: انسان در امور کار خیر باید شتاب کند که یکی از این امور، تعظیم شعار اسلامی و الهی است.

وی با بیان این که از مظاهر زیبای شعائر دینی نماز،روزه،حج،و...  است که از شعائر الله می باشندافزود: یکی از موارد که حقیقتا شعائر الله است و همه فرایض به خاطر وجود مقدس او است، برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) است .

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت:حضور عزاداران در هیات‌های مختلف در سراسر کشور، سخنرانی سخنرانان و بیان مدح و مصیبت اهل بیت(ع)توسط مداحان، در ایام محرم وصفر، یادآوری کننده حلال و حرام خداوند است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دلیل قیام امام حسین(ع) از زبان خود ایشان زنده شدن بدعت‌ها و مردن سنت‌ها بوده است خاطرنشان کرد: برپایی عزای حسینی موجب یادآوری این اهداف و تقویت اراده دینی مردم می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عزاداری حضرت ابا عبدالله(ع) در عش آل محمد(ص) باید برای سایر جاها الگو و محوری باشد تصریح کرد:انتظاری که از مردم قم وجود دارد از دیگر شهرها نیست، چراکه قم عش آل محمد(ص)و خاستگاه انقلاب و نظام اسلامی است،بنا براین عزاداری ها باید زیبنده این شهر و مردم آن باشد.

 عضو خبرگان رهبری با بیان این که  اربعین حضرت اباعبدالله (ع) امسال باید با شکوهتر از سال های دیگر برگزار شودگفت: در این روز باید حرکتی در تراز قم و حرم اهل بیت(ع)،  با الگو گیری از حرکت نمادین شیعیان عراق در روز اربعین انجام شود؛ لذا پیشنهاد می شود که در روز اربعین عزاداران حسینی(ع) در قالب یک دسته عزاداری بزرگ،یکپارچه و عاشقانه از بلوار پیامبر  اعظم (ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و ضمن عرض تسلیت به وجود نازنین امام عصر(عج)در این مسجد، به قرائت زیارت ناحیه مقدسه بپردازند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امسال می خواهیم روحانیت حضور جدیدی تر ی در این مراسم پیدا کند تصریح کرد:همه مدیران استان قم با ایثار و هرآنچه در توان دارند، در طبق اخلاص گذاشته و افتخار این حرکت نمادین را نصیب مردم قم کنند.

 در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در سخنانی گفت: در گذشته زائران حسینی(ع)در عراق، روز اربعین ازراه‌های دور حتی از 500کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کردند که امروز این مراسم با شکوه بیشتری برگزار می شود.

وی با استقبال از پیشنهاد آیت الله حسینی بوشهری  افزود: کسانی که به هر علت نمی توانند به کربلا بروند، مراسم مشابه آن در محضر حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار شود واین مسجد نیز تمام توان خود را برای هرچه با شکوتر برگزار شدن این مراسم به کار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که  زمینه حضور سایر اقشار مردم از شهرستان ها نیز در این مراسم باید پیش بینی شود تصریح کرد:این مراسم باید متناسب با اربعین و شهر کریمه(س) برگزار شود که مصداق تعظیم شعار الهی  واحیا عزاداری  سید الشهدا (ع) است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم نیز در سخنانی با بیان این که در اربعین بیشتر طلاب و فضلای حوزه در تبلیغ به سر می برند گفت: با این حال  زمینه حضور  طلاب مدارس علمیه و سطوح عالی را دراین مراسم فراهم خواهیم کرد و باید چهره مردمی  این کار حفظ گردد و هیات های عزاداری هدایت شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی معاون بین‌الملل جامعه المصطفی نیز در سخنانی با بیان این که 40 هیئات از  ملیت‌های مختلف در جامعه المصطفی تشکیل شده است گفت: این هیات ها در برنامه‌های مذهبی اربعین شرکت خواهندکرد.

وی با بیان این که از تجربه  کربلای معلی  برای برپای مراسم روز اربعین در جمکران نیز می توان استفاده کردافزود: پذیرایی از زائران و عزاداران در اربعین حسینی هم باید در دستور کار قرار گیرد و هر هیئات مذهبی می‌‌تواند در طول مسیر حرم مطهر فاطمه معصومه(س) تا جمکران بخشی از این کار را بر عهده بگیرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha