یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) ویژه طلاب حافظ قرآن کریم، از اجرای برنامه های علمی و فرهنگی در این مدرسه خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اجرای طرح "جهاد علمی" را یکی از برنامه های مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) اعلام کرد و ابراز داشت: این طرح توسط طلاب بسیجی و زیر نظر آموزش مدرسه، جهت مرور درس‌ها و رفع اشکالات درسی طلاب در حال اجرا است.

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) ادامه داد: در قالب این طرح، برای هر کتاب درسی دو یا سه نفر از ممتازین، به عنوان استادیار معرفی می‌شوند و طلاب نیز پس از ثبت‌نام، انتخاب واحد و تعیین استاد، در ساعات غیر درسی کلاس مربوطه شرکت می کنند.

وی با اشاره به لزوم آشنایی تخصصی طلاب با ادبیات عرب، خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی تخصصی طلاب با ادبیات عرب، هر هفته جلسه‌ای روزهای سه‌شنبه به عنوان "مروری بر اصول ادبیات) توسط یکی از اساتید مدرسه برگزار می شود.

منبر عاشورایی

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان، "منبر عاشورایی" را از دیگر برنامه های مدرسه معرفی کرد و گفت: از آنجایی که تبلیغ دین یکی از وظایف خطیر روحانیت می‌باشد، با هدف آموزش فن خطابه و مهارت‌های تبلیغی، برنامه‌ای تحت عنوان "منبر عاشورایی"، سه‌شنبه هر هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء، زیر نظر معاونت تبلیغ مدرسه اجراء می‌شود.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح، ادامه داد: در برنامه منبر عاشورایی، یکی از طلابی که سابقه تبلیغی دارد، به منبر می‌رود و ضمن بیان احادیث و آیات، خاطرات تلخ و شیرین تبلیغی خود را به مدت نیم ساعت مطرح مي‌کند و سپس به سئوالات حاضرین پاسخ می دهد، در پایان هر جلسه نیز نقاط ضعف و قوت بررسی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) خاطرنشان کرد: در ایام تبلیغی محرم، تعدادی از طلاب پایه پنجم و ششم مدرسه به مناطق مختلف اعزام شدند که با موفقیت و رضایت‌مندی مردم محل تبلیغ همراه بود.

برنامه ندای ملکوت

وی به اجرای برنامه "ندای ملکوت" اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) ویژه طلاب قرآنی می‌باشد، علاوه بر برنامه حافظان قرآن کریم، طلابی هم که در زمینه قرائت مهارت دارند، هفته‌ای یک جلسه، روزهای یک‌شنبه، پس از نماز مغرب و عشا به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازند؛ البته در طول ماه نیز طلاب یک جلسه از قرائت و تجربیات قاریان برجسته و مشهور استفاده بهره می برند.

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان خاطرنشان کرد: برنامه "ندای ملکوت" یکی از برنامه‌های ثابت قرآنی مدرسه بوده و قابل انتقال به دیگر مدارس می‌باشد.

سوگواری سالروز شهدت حضرت رقیه(س)

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) در پایان گفت: مراسم سوگواری و ذکر مصیبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) شب گذشته، با سخنرانی معاون تهذیب مدرسه و مداحی یکی از طلاب، در این مدرسه برگزار  شد. و طلاب در سوگ  دردانه اباعبدالله الحسین(ع) گریستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha