یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌‌الله گرامی

استاد حوزه گفت: کمپانی هالیوودی صهیونیستی با تولید فیلم های ضداسلامی چهره ای خشن و جنگ طلب از مسلمانان به دنیا نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ آیت الله محمد علی گرامی عصر امروز (14اسفند)در دیدار با «مدیرعامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی»اظهارداشت: سینما، بسیار حساس بوده ،مردم تحت تاثیر بصری بیش از فراورده های سمعی قرار می گیرند.

وی افزود : سینما از روز اول ظهورش با استقبال گسترده مردم روبرو شده و در اقصی نقاط جهان ریشه دوانده بطوری که تاثیرات گسترده ای در جوامع گذاشته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که علل نفوذ سینمای غرب در خانواده ها بایدمورد آسیب شناسی قرار گیرد ؛بیان داشت: قبل از این که چگونگی شکل گیری سینمای اسلامی مورد توجه باشد باید دید چه عواملی موجب نفوذ و رخنه فرآورده های سینمای ضد دینی غرب به کشور شده است .

آیت الله گرامی با اشاره به تولیدفیلم سینمای ضد اسلامی و دینی توسط صهیونیست ها تصریح کرد: کمپانی هالیوودی صهیونیستی با به تصویر کشیدن چهره های خشن و جنگ طلب از مسلمانان بر علیه اعراب و مسلمانان فیلم می سازند.

وی با بیان این که « فیلم محمد رسول الله تنها فیلم جهانی ارزشی است خاطرنشان کرد: فیلم محمد رسول الله هرچند بار نیز پخش می شود ازتازگی ویژه ای برخوردار است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که چرا باید فیلم های ما این گونه باشد گفت:خیلی از تولیدات سینمایی کشور به علت نداشتن مفهوم، موجب زدگی مردم شده است .

آیت الله گرامی یاد آور شد: خاصیت تولیدات باید ،هیجان انگیزی ،سازگاری با فطرت عمومی و اجتماعی افراد،حقیقت گویی به جای دروغ پردازی و شایعه سازی باشد .

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: بی ادبی در ادبیات و کلمات برخی فیلم ها و بازیگران بسیار زشت و ناپسند بوده و موجب ناراحتی مردم شده است .

آیت الله گرامی تصریح کرد: هالیوود و فیلم های صهیونیستی طوری با کلمات بازی می کنند که مردم جهان را همسو با افکار خود و یک چهره ای خشن از اسلام را به آنان القا می کنند .

وی با اشاره به محتوای تولیدات سینمایی گفت: اگر قضایای قرآنی را بصورت فیلم خوب با رعایت جلوه های هنری در بیاوریم در جامعه ماندگار خواهد بود .

این استاد حوزه فیلم های حضرت یوسف پیامبر(ع) و اصحاب کهف را جز آثار موفق سینمایی دانست.

آیت الله گرامی یاد آور شد : معنویت تشیع باید در فیلم ها ارائه شود، چرا که هیچ مذهب و آینی معنویت شیعیان را ندارد .

وی همچنین با اشاره به فیلم «محمدرسول الله(ص)» ادامه داد: این فیلم دارای اثر بخشی معنوی در بین مردم داشته و با ارائه چهره مهربان پیامبر اسلام(ص)؛در معرفی شخصیت و دین اسلام نقش اساسی داشته است .

این استاد حوزه تصریح کرد:فیلم می تواند؛ دو چهره قدرت طلبی ، خشونت گرایی و یا مظلومیت محبت و مودت ، افراد را به نمایش بگذارد .

آیت الله گرامی ابراز داشت: فیلم های که در ایران ساخته می شود فقط در جنبه های هنری کار می شود در صورتی اگر می خواهیم فیلمی در جامعه اثر بخش باشد باید دو جنبه هنری به تمام معانی و دیگری محتوای انسانی داشته باشد.

این استاد حوزه،ادامه داد: برخی از فیلم های طنز، ذره ای محتوا نداشته بلکه زنندگی را ایجاد می کنند.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha