جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 329048
۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
صنعت نفت

در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران یک هزار و330 مقاله پیرامون صنعت نفت و ملی شدن آن، در نخستین پایگاه مجلات تخصصی کشور(نورمگز) بارگذاری شد.

مدیر پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: این مقالات با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و تببین جایگاه و اهمیت صنعت نفت ایران در عرصه های مختلف داخلی و خارجی گردآوری شده است.

 حجت الاسلام مهدی امینی مقدم ادامه داد: «فداییان اسلام و ملی شدن صنعت نفت ایران»، «هیئت مدیره ی موقت شرکت ملی نفت ایران و قانون خلع ید، به روایت اسناد»، «نظرخواهی: ملی شدن صنعت نفت: 5 سؤال از 3 کارشناس»، «گزارش برخی فعالیتهای گروه تاریخ استان چهارمحال و بختیاری»، «علل ناتوانی دولت ملی ریشه یابی ناکامیها در حل مسئله نفت» عناوین این مقالات موجود است.

وی بیان داشت: «مصدق و دموکراسی به مثابه اراده معطوف به «دیکتاتوری منور»، « روحانیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت»، «پرونده ملی شدن صنعت نفت: روزشمار وقایع منجر به ملی شدن صنعت نفت»، «بازار و نهضت ملی شدن صنعت نفت»، «نقش اسناد در ملی شدن صنعت نفت»، «کرمانشاه و ملی شدن صنعت نفت»، «نقد کتاب: نگاهی به کارنامه سیاسی دکتر محمد مصدق (نوشته ی جلال متینی)»، «نهضت ملی: نگاهی دیگر و مکرر»، « کمیسیون نفتی ها و اتحاد مجلس شانزدهم در ملی شدن صنعت نفت» از دیگر عناوین مقالات موجود در این پایگاه می باشد.

مدیر پایگاه نورمگز ادامه داد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به این پایگاه مقالات دیگری از جمله؛ «نقش عناصر و نمادهای مذهبی شیعه در نهضت ملی شدن صنعت نفت»، «تحلیل جامعه شناختی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران»، «تحلیل گفتمانی و علل و عوامل بنیادین شکست جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران 1332 – 1320»، «بمناسبت سالگرد ملی شدن صنعت نفت بررسی حقوقی مالکیت نفت و گاز ایران»، « از ملی شدن صنعت نفت ایران تا ملی شدن کانال سوئز مصر» مورد مطالعه قرار دهند.

 حجت الاسلام امینی مقدم با بیان این که در حال حاضر بیش از 84 هزار مقاله تخصصی در حوزه علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز می باشد، اظهارداشت: این مقالات به شیوه "word" و "pdf" و با قابلیت ذخیره سازی و استفاده کاربران با مراجعه محققان به پایگاه نورمگز به نشانی www.noormags.com  و درج کلمه دلخواه مانند "ملی شدن صنعت نفت" در قسمت جستجو از هم اکنون در اختیار محققان قرار دارد.

مدیر پایگاه نورمگز یادآور شد: پایگاه مجلات تخصصی نور بسته به نوع فعالیت خود، بزرگترین بانک مجلات تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی کشور است که روزانه ده ها هزار محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه به آن مراجعه نموده و از منابع آن بهره می گیرند.

وی، قدمت برخی مجلات موجود در این پایگاه بیش از یکصد سال ذکر کرد، افزود: نزدیک به 100 عنوان مجله مربوط به قبل از انقلاب نیز در پایگاه ارائه شده است.

حجت الاسلام امینی مقدم خاطرنشان کرد: در هر ماه حدود 700 شماره مجله به پایگاه اضافه می شود که عناوین جدید را نیز به همراه خواهد داشت.انتهای پیام    17/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha