چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام تابش بندرامام

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) ، با بیان این که حضرت زینب الگوی عملی صبر و استقامت است، گفت: به یقین حضرت زینب(س) والاترین اسوه در تمامی ابعاد زندگی است.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره سالروز شهادت حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب پس ازمادر بزرگوارشان، به عنوان برترین و مجاهدترین زن در تاریخ اسلام معرفی شده اند و این به خاطر آن اقدام های بصیرت فزای این بانوی بزرگ اسلام است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، حضرت زینب را نماد مقاومت و صبر عنوان کرد و افزود: مطالعه زندگانی بزرگان دین همچون حضرت زینب(س) می تواند مسیر درست را در مقابل ما قرار دهد و بهترین الگو را برای ما ترسیم کند تا از مسیر منحرف نشویم.

 حجت الاسلام تابش، با تاکید براینکه «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود»، تصریح کرد: علت جاودان شدن حادثه کربلا، اقدام های روشنگرانه حضرت زینب و امام سجاد، پس از آن واقعه بود، و امروز نیز مسؤولان فرهنگی و داعیه داران نظام اسلامی ایران، باید با پیروی از سیره این بانوی مکرمه در راستای تبیین اهداف و آرمان های نظام اسلامی ایران تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره)، با تأکید بر بصیرت افزایی زینب وار روحانیت در خصوص رویدادها و حوادث زمانه، گفت: روحانیت باید به عنوان پرچم دار عرصه بصیرت، مسایل روز جامعه را همانطور که هست برای مردم تبیین کنند، تا خدایی ناکرده شاهد نفوذ دشمن در بدنه نظام اسلامی ایران نباشیم.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، حضرت زینب کبری (س) را الگوی کامل صبر، استقامت و مجاهدت دانست و گفت: به یقین حضرت زینب(س) والاترین اسوه در تمامی ابعاد زندگی است و با منش، رفتار متعالی و بی نظیر خود به همه جهانیان و آزاد اندیشان عالم نشان داد که در سایه ایمان به خدا و پیروی از ولایت معصومین (ع) سخت ترین مشکلات دنیا برای مومنان آسان شده و قابل حل شدن است.

این استاد حوزه علمیه، با بیان این که نخستین راه برای گام برداشتن در مسیر شناخت این بانوی بزرگوار، بازگویی دقیق و صحیح شخصیت، اندیشه، فکر، سخنان و درسهای زندگی ایشان است، ادامه داد: زنان مسلمان اگر حضرت زینب (س) را سرمشق خود قرار دهند و ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت این بانوی بزرگوار را در امور خود بکار بندند بر مشکلات براحتی غلبه می کنند.

حجت الاسلام تابش، در پایان سخنان خود، تمسک به سیره اهل بیت را بهترین راه برای مصون ماندن از حربه دجالان و فتنه های زمانه دانست و اظهار داشت: با وجود تهدیدهای مختلف و هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان اسلام و نظام، ایمان خالص به خدا و توسل به ائمه اطهار مهمترین وسیله برای مصون ماندن در برابر این تهاجم است و بانوانی همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) بهترین الگوی جهانی برای زنان عالم محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha