یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت‌الله سبحانی

یکی از ویژگی های امیرالمومنین(ع) حفظ بیت المال و ادای امانات بود، حضرت در رابطه با بیت المال قاطعانه عمل می کردند و هرگز به خاطر دیگران از مرز شرع خارج نشدند، این مسئله بهترین الگو و درس برای ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی، صبح امروز در درس خارج اصول خود، در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) با اشاره به این که نماز و تقوا دو نیاز اساسی انسان در روز قیامت است، گفتند: انسان باید به کمک عقل، در مسیر کمال، اخلاص و تقرب به پروردگار قرار گیرد.

ایشان با بیان این که نماز وسیله ای برای حرکت به سوی قرب الهی است، افزودند: راه های دستیابی به کمال الهی  توسط شرع مقدس تبیین شده و نماز و عبادت زمینه‌ای برای حرکت در مسیر قرب الهی است.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبراسلام(ص) بیان داشتند: یکی از ویژگی های امیرالمومنین(ع) حفظ بیت المال و ادای امانات بود، حضرت در رابطه با بیت المال قاطعانه عمل می کردند و هرگز به خاطر دیگران از مرز شرع خارج نشدند، این مسئله بهترین الگو و درس برای ماست.

این مرجع تقلید در پایان با تاکید بر لزوم استفاده طلاب از فرصت ها، گفتند: یکی از راه های موفقیت طلاب و دستیابی به مقامات بالای علمی  این است که با شوق و ذوق و مطالعه قبلی در جلسات درس حاضر شوند.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha