یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 332039
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
حجت‌الاسلام محمدی انجمن اصول فقه

رییس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم در دیدار هیئت مدیره انجمن اصول فقه با آیت‌الله یزدی فعالیت‌های این انجمن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه؛حجت الاسلام والمسلمین محمدی امروز در دیدار هیات مدیره انجمن اصول فقه حوزه با آیت الله یزدی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن اصول فقه اظهارداشت: بیش از 50نفر از اساتید سطوح عالی و درس خارج، عضو این انجمن هستند که تا کنون 5 حلقه تطبیقات علم اصول در راستای نقد و بررسی تاریخ علم اصول و فلسفه علم اصول برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست های علمی انجمن اصول فقه بصورت هفتگی افزود: برای اولین بار در تاریخ حوزه های علمیه؛ اساتید سطوح عالی و خارج، گروه‌های علمی برای تحقیقات در رابطه با علم اصول ایجاد شده است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های علمی بررسی ثمرات اصولی فقهی و قانوینه با حضور آیت الله العظمی سبحانی، و بررسی خطابات قانونیه امام خمینی (ره) با حضور آیت الله مومن و بررسی نظریه مرحوم صدر با حضور آیت الله اراکی از عمده فعالیت های این انجمن از زمان فعالیت تا کنون بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ارائه مشاوره به طلاب سطوح عالی و خارج حوزه را از دیگر فعالیت های انجمن فقه و اصول عنوان کرد و گفت:کارگاه شیوه های ارائه مشاوره برای بیش از 30 استاد سطوح عالی برگزار شدو بعد از برگزاری کارگاه اتاق مشاوره ای در کتابخانه آیت الله حائری برای طلاب سطوح عالی و خارج راه اندازی شد.

وی افزود: ارائه مشاوره به طلاب سطوح عالی و خارج حوزه؛ از ضرویات حوزه علمیه است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش روی این انجمن گفت: اخذ مجوز فصلنامه علمی پژوهشی برای انتشار مقالات علمی اصولی اساتید،برگزاری همایش بین المللی علامه وحید بهبهانی در آینده نزدیک و همچنین همکاری با همایش «المعتمر وحید البهبهانی» در کربلا با ارائه بیش از 15 مقاله از دیگر برنامه های این انجمن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی همچنین با بیان اینکه متن درسی اصول بصورت مختصر تدوین خواهد شد گفت: یکی دیگر از برنامه های این انجمن تدوین و تالیف کتاب اصولی مختصر زیر نظر مراجع و بزرگان حوزه است .

وی در پایان با بیان این که روز اصول در تاریخ باید درج شود خاطرنشان کرد: روزی را باید بنام اصول فقه نام گذاری کنیم که دنیا با اصول شیعه آشنا شوند .

خاطر نشان می شود، آیت الله یزدی به عنوان عضو افتخاری انجمن اصول فقه حوزه علمیه همکاری افتخاری خود را با این انجمن آغاز کرد.

انتهای پیام /16/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha