دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خبر گزاری حوزه

معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه استان يزد با اشاره به اعزام بيش از 30 مبلغ در ماه مبارك رمضان از سوي اين معاونت، خواستار حضور طلاب و روحانيون در اعزام‌هاي بلندمدت تبليغي دراین استان شد.

حجت‌الاسلام‌ حسيني‌پور در گفتگو با خبرنگارحوزه در يزد؛ اظهار داشت: حوزه علميه يزد در ماه مبارك رمضان اقدام به اعزام حدود 30 نفر مبلغ به داخل و خارج استان نموده است كه در همين زمينه از طرف ارگان‌هاي ذيربط ديگر مانند دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و سازمان تبليغات اسلامي نيز اقدامات بسيار خوبي انجام گرفته است.

وي افزود: اكثر مبلغان به روستاهاي فاقد روحاني اعزام مي‌گردند و البته بعضي از مبلغان كه در سطح بالاي علمي و تبليغي ‌باشند در شهرها مشغول به تبليغ مي‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ حسيني‌پور با بيان اينكه مباحث مطروحه توسط مبلغان شامل احكام، تفسير قرآن كريم و مسائل مربوط به جهان اسلام مي‌باشد خاطرنشان كرد: حضور يك مبلغ در يك منطقه باعث رونق مسجد و حضور بيشتر مردم در مساجد جهت اقامه نماز جماعت، يادگيري احكام، مسائل اعتقادي و ... خواهد شد.

معاون تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه استان يزد در مورد شرايط و نحوه اعزام مبلغين نيز اظهار داشت: متقاضيان تبليغ به دو صورت كوتاه‌مدت و بلند مدت اعزام مي‌گردند كه تبليغ كوتاه مدت جهت مناسبت‌ها و تبليغ بلندمدت با هدف استقرار يك ساله در مناطق فاقد روحاني مي‌باشد و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت معاونت تبليغ حوزه علميه استان يزد به نشاني اينترنتي www.yazd.mobaleghan.com نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند.

وي در همين زمينه افزود: در اعزام‌هاي كوتاه‌مدت اتمام پايه پنجم حوزه، ملبس بودن به لباس مقدس روحانيت و داشتن پرونده در معاونت تبليغ از شرايط لازم مي‌باشد و در اعزام‌هاي بلندمدت نيز دارا بودن مدرك حداقل سطح دو حوزه، ملبس بودن به لباس مقدس روحانيت و حضور حداقل يكسال به همراه خانواده در محل تبليغ از جمله شرايطي است كه متقاضيان مي ‌بايست آن را دارا باشند.

حجت‌الاسلام حسيني‌پور در پايان اظهار داشت: با توجه به اينكه در اعزام كوتاه‌مدت ارگان‌هايي مانند اداره تبليغات اسلامي، اداره اوقاف، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و همچنين معاونت تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه يزد فعاليت مي‌كنند و استقبال طلاب و روحانيون نيز بسيار خوب مي‌باشد الحمدلله كمبودي در اين زمينه احساس نمي‌شود ولي در زمينه اعزام بلندمدت متاسفانه در استان يزد حداقل 12 روستاي داراي شرايط مي‌باشند كه نياز به مبلغ دارد كه از همين جا از طلاب و روحانيون گرامي درخواست مي‌شود جهت اعزام به اين مناطق اقدام نمايند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha