شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مباحثه

دوره تربیتی اخلاقی "ضیافت ملکوت" به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشوربا حضور 500 طلبه در بناب در حال برگزاری است.

حجت الاسلام متقی نژاد، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اعلام این مطلب اظهارداشت: دفتر امور تربیتی اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه هر ساله در ایام تابستان در راستای اهداف و سیاست های خود دوره هایی را برای طلاب برگزار می نماید که امسال این دوره در شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی و در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این مطلب که دوره تربیتی اخلاقی "ضیافت ملکوت" از 10 مردادماه آغاز شده است ، افزود: این دوره در قالب دو بخش مقدماتی و تکمیلی است که در بخش مقدماتی طلاب دروس مختلف از جمله آداب و معاشرت،ذی طلبگی و... را گذارنده و با تحجد و شب زنده داری را تمرین می نمایند.

به گفته مسئول برگزاری دوره ضیافت ملکوت، در بخش تکمیلی نیز، طلابی که دوره مقدماتی را پشت سر گذرانده‌اند، در دوره تکمیلی حضور یافته و دروس مربوطه را می گذرانند.

مدیر اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، بیان داشت: برای حضور در این دوره 500 طلبه از سراسر کشور ثبت نام کرده اند که در زمان بندی های اعلام شده ،حضور می یابند.

وی، طول مدت این دوره را یک ماه اعلام کرد و اذعان داشت: طلاب شرکت کننده در این دوره از حضور اساتید اخلاق برجسته کشور از جمله آیت‌الله بنابی، حجج الاسلام و المسلمین عرفان، احمدپور و انواری بهره می‌برند.

حجت الاسلام متقی نژاد، با بیان این مطلب که این دوره مخصوص طلاب پایه‌های 2 تا 6 می باشد ، تصریح کرد: در راستای پربار شدن این دوره طبق هماهنگی بعمل آمده با موسسه دارالحدیث قم، اساتیدی از این موسسه جهت تدریس فقه الاحدیث در این دوره حضور یافته اند که این مهم با استقبال خوب طلاب مواجه گشته است.

به گفته وی در پایان این دوره به طلابی که موفق به کسب حد نصاب های لازم گردند، گواهی پایان دوره اهدا خواهدشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha