یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 385175
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
سید مهدی حسینی نژاد

حوزه/کارشناس مسئول آموزش دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از برگزاری طرح تربیت اخلاقی "ضیافت ملکوت"، با حضور طلابی از سراسر کشور در قم خبرداد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید مهدی حسینی نژاد، با اشاره به برنامه های تابستانی اداره آموزش دفتر امورتربیت اخلاقی، گفت: با توجه به اهمیت فراگیری مباحث اخلاقی، این دفتر دوره تربیت اخلاقی "ضیافت ملکوت" را در راستای ارتقاء و تعمیق کمی و کیفی فضائل اخلاقی طلاب تهیه و تدوین نموده است.

وی با اشاره به این‌که هدف نهایی و اصلی این دوره آموزشی، آشنایی طلاب با زی طلبگی و آمادگی آنان برای حضور در عرصه های تبلیغی است، افزود:  نهادینه کردن و تعمیق اخلاق دربین طلاب و حوزویان، اهمیت نقش الگو دهی طلاب در زمینه های اخلاقی، جلوگیری از آسیب های اخلاقی و تربیتی طلاب با رویکرد پیش گیرانه، تربیت طلاب اخلاقی والگو درسطح حوزه های علمیه (با رویکرد بلند مدت تربیت اساتید) از دیگر اهداف این دوره است.

کارشناس مسئول آموزش دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، با بیان این که این طرح به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های 3 تا 6 و به صورت کلاسی و کارگاهی در تابستان برگزار می شود، گفت: دوره ضیافت ملکوت امسال با محوریت دو موضوع زی طلبگی و مدیریت تربیت اخلاقی برگزار خواهد شد.

وی، آشنایی و ارتقاء مهارت های اخلاقی، بهره مندی از محضر علماء، اساتید و کارشناسان مجرب اخلاق و تربیت اسلامی، حضور دائمی اساتید اخلاق در بین طلاب را از جمله مزایای این طرح عنوان و بیان داشت: برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع سبک زندگی طلبگی از دیگر برنامه های مهم این دوره خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی نژاد، با اشاره به ویژگی های طرح ضیافت ملکوت امسال نسبت به سال های گذشته تصریح کرد: امسال در راستای استفاده بهینه از ظرفیت این دوره، بازنگری اساسی صورت گرفته است و مقرر شده است تا از تمام استان های کشور طلابی در این طرح حضور یابند در صورتی که در سال های گذشته حضور در این دوره صرفا به ثبت نام خود طلاب بستگی داشت؛ لذا گاهی از برخی استان ها ، هیچ فردی موفق به حضور در دوره نمی شد؛ البته برای برخی از استان ها که تعداد مدرسه و طلاب بیشتری دارند امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در طرح امسال از هر استان، 4 طلبه از یک مدرسه به همراه معاون تهذیب آن مدرسه حضور داشته و برای انتخاب طلاب نیز شرایط خاص علمی و اخلاقی در نظر گرفته شده است .

کارشناس مسئول آموزش دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، با اشاره به هدفمندسازی دوره ضیافت ملکوت خاطر نشان کرد: بعد از اتمام این دوره، ارتباط با طلاب شرکت کننده قطع نشده و به صورت مستمر این ارتباط به طرق مختلف با آنها در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با بیان این مطلب که دوره تربیتی و اخلاقی "ضیافت ملکوت" از 19 تا 24 تیرماه در قم برگزار خواهد شد، یادآور شد: درکنار برنامه های اصلی این دوره، برنامه های جانبی فرهنگی، تربیتی و ورزشی گوناگونی نیز درنظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha