شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

معاون موسسه امیربیان با اشاره به برگزاری دوره هفتم آموزش تخصصی فن خطابه، گفت: این دوره در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و در شهر قم موسسه دارای 1200 نفر عضو است و امسال نیز 600 نفر ورودی دارد.

حجت الاسلام پاشاپور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که در موسسه امیر بیان برای طلبه‌ها قانونی وجود دارد به نام " 3 سین" که عبارت است از "سوز(دلسوزی)"، "سواد" و "سلیقه"، اظهار کرد: طلاب و روحانیون برای انتقال مفاهیم دینی باید این سه فن را داشته باشند.

وی با اشاره به این که "سوز" به معنای دغدغه‌مندی طلاب است، گفت: ما باید مشکلات جامعه و ناآگاهی جوانان را به عنوان یک دغدغه برای طلاب مطرح کنیم و خدمت به خلق‌الله را تقویت کنیم.

معاون موسسه فن خطابه امیربیان با بیان این که "سواد" به معنای تخصص است، عنوان کرد: مطالبی که مردم نیاز دارند در چند کارگروه مانند دانش‌آموزی، دانشجویی، مسجدی، سربازها، اداری، هنرمندان، زندانیان و رسانه تقسیم‌بندی می‌شود و طلاب به صورت تخصصی در این کارگروه‌ها آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به این که سین سوم به معنای "سلیقه" است، تصریح کرد: ما در این بخش بر روی آرایش کلام و فن بیان کار می‌کنیم و طلاب آموزش می‌بینند که چگونه باید مطالب را بیان کنند که بر شنونده اثرگذار باشد. 

حجت الاسلام پاشاپور تجهیز طلاب به سلاح بیان را مهم‌ترین هدف از برگزار دوره‌های تخصصی فن خطابه ذکر کرد و ابراز داشت: طلاب برای این که در خاکریزهای پیچیده امروز بتوانند تأثیرگذار باشند و فتنه دشمنان را خنثی کرده و مردم را به سمت دین جذب کنند، نیازمند این تخصص‌ها هستند.

وی با اشاره به این که در موسسه امیربیان، در هفته سه کلاس برگزار می‌شود، افزود: این کلاس‌ها عبارتند از  تدریس، پژوهش و اجرا که پس از اجرا طلاب مورد نقد قرار می‌گیرند و کلاس‌ها را نیز در زمانی برگزار می‌کنیم که طلاب بتوانند بدون هیچ مشکلی در آن‌ها شرکت کنند.

معاون موسسه تخصصی فن خطابه امیربیان با بیان این که امسال هفتمین دوره برگزار می‌شود، ادامه داد: این دوره در شهرهای مختلفی برگزار می‌شود و تا کنون در شهر قم، موسسه امیر بیان دارای 1200 نفر عضو است و امسال نیز 600 نفر ورودی داریم.

وی بیان کرد: دوره‌های تخصصی فن خطابه سه ساله است و برای کسانی که بخواهند تنها آموزش ببیند این دوره دو ساله برگزار می‌شود و اگر طلبه‌ای بخواهد به درجه استادی برسد و آموزش دهد، باید در دوره سه ساله شرکت کند.

حجت الاسلام پاشاپور با بیان این که دغدغه اصلی ما در برگزاری این دوره‌ها، کار جهادی است، مطرح کرد: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کردند که این موسسه تنها موسسه‌ای است که برای هیچکدام از کارها پولی دریافت نمی‌کند، ولی با یک کار جهادی به نتایج بزرگی دست می‌یابد.

معاون موسسه تخصصی امیربیان تصریح کرد: این مؤسسه پس از آموزش تخصصی، طلاب را رها نمی‌کند و از آن‌ها در امر خطابه و سخنرانی استفاده کرده و بستر تبلیغی مناسبی را برای آنان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha