دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
جوشقانیان

خبرگزاری حوزه/ کسانی که در خط توحید و معنویت هستند، بیشتر در معرض خطر می باشند و با دقت در سیره و زندگی شهدا می توان پیمودن راه سعادت و معنویت را فراگرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام جوشقانیان، عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا، امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با موضوع "سیره شهدا الگوی سبک زندگی جهادی" در حسینیه امام خمینی(ره) جامعه الزهراء(س)، به تبیین اهمیت پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس و لزوم آمادگی برای مبارزه در جبهه جنگ نرم پرداخت.

وی با اشاره به این که طبق آیات قرآن کریم و آموزه های اهل بیت(ع) همه  ما در معرض خطر هستیم و باید خود را در مقابل شیاطین جن و انس حفاظت کنیم تا بتوانیم به سعادت برسیم، ابراز داشت: کسانی که در خط توحید و معنویت هستند، بیشتر در معرض خطر می باشند و با دقت در سیره و زندگی شهدا می توان پیمودن راه سعادت و معنویت را فراگرفت.

*دسته بندی انسان های در مسیر حق

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا خاطر نشان کرد: انسان هایی که در مسیر حق و توحید گام برمی دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، دسته اول کسانی هستند که در این مسیر در جا می زنند و هیچ گونه پیشرفتی ندارند. این افراد مطابق روایت پیامبر اکرم(ص) مغبون هستند، دسته دوم نیز کسانی هستند که نه تنها پیشرفتی نمی کنند، بلکه پسرفت هم دارند و اگر درگذشته در راه حق کاری انجام داده اند، امروز از آن پشیمان هستند. این افراد از نظر پیامبر گرامی اسلام(ص) ملعون هستند.

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: دسته سوم کسانی هستند که از لحاظ رشد و معنویت به جایی رسیده اند که اصطلاحا راه صد ساله را یک شبه می پیمایند. شهدای دفاع مقدس این گونه بودند و زندگی آنها می تواند برای همه ما درس باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که دیروز در جبهه جنگ سخت و در دوران دفاع مقدس فداکاری و جانفشانی کردند، امروز نیز در جبهه جنگ نرم نیز فعال اند و فریب نقشه ها و ترفند های دشمنان اسلام را نمی خورند، چرا که نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب امروزه به مراتب پیچیده تر و مشکل تر شده است و بدون بصیرت کافی و اطاعت محض از ولایت نمی توان ایستادگی لازم را داشت.

*پیش نیاز های مهم حرکت در مسیر شهدا

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به 5 پیش نیاز مهم برای رسیدن به کمال و سعادتی که رزمندگان و شهدای دفاع مقدس به آن دست پیدا کردند، ابراز داشت: "انجام واجبات و ترک محرمات الهی" اولین و مهم ترین پیش نیاز حرکت به سوی کمال است و این اصل مهم به خوبی در سیره و روش شهدا دیده می شود و در روایات نیز اشاره شده است که « فضیلت واجب بر مستحب مانند فضیلت پیامبر(ص) است نسبت به امتش»، لذا باید به دقت مراقب باشیم که واجبات و فرائض الهی را انجام دهیم.

وی، "توجه و انس به اهل بیت(ع)، مخصوصا وجود مقدس امام زمان(ع)" را دومین اصل مهم حرکت به سوی کمال دانست و افزود: این اصل مهم که بهترین ظهور و بروز آن شرکت در محافل مذهبی و هیئات ه دینی است، بسیار مهم و تاثیرگذار است، منتها باید دقت شود که عزاداری ها و هیات های مذهبی باید به گونه ای باشد که دشمن کور کن و بصیرت افزا باشد نه این که در جلسات مذهبی سخنی گفته شود و یا طور خاصی عزاداری شود که دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع)را خوشحال کند و زمینه نفوذ و تسلط بیشتر آنان را فراهم کند.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا، "افزایش سطح معرفت به اهل بیت(ع)" را اصل مهم بعدی دانست و خطاب به طلاب خواهر گفت: نباید به بهانه اینکه یک جایی مثل پارک ها و فضاهای تفریحی محیط مناسبی ندارد آنجا را ترک کنیم چرا که در این صورت اهل معصیت و افراد بی بند و بار آنجا را پر خواهند کرد و نباید ما عقب نشینی کنیم تا دشمن سنگرها را تصرف کند.

حجت الاسلام جوشقانیان، "تبری از دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به گونه صحیح" را اصل بعدی ذکر و تاکید کرد: امروزه صهیونیست ها دشمن ترین دشمنان اهل بیت(ع) هستند، لذا باید خشم و انزجار خود را نسبت به آنها و آمریکای جنایتکار اعلام نماییم، نه این که با لعن گفتن باعث ایجاد شکاف در صفوف مسلمین شویم مانند این کاری که امروزه بعضی از مزدوران استکبار در لباس دین انجام می دهند.

*داعش مولود آمریکاست

وی با اشاره به جنایات گروه داعش و تکفیری ها در بعضی از کشورهای اسلامی، گفت: آمریکا و دشمنان اسلام، داعش را به وجود آورده اند حالا می خواهند به بهانه مبارزه با داعش در عراق و سوریه بمانند!!! این مسئله واقعا مضحک است.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا، "انس با پاکان و اولیای الهی" را اصل پنجم حرکت به سوی کمال و سعادت ذکر کرد و افزود:رزمندگان  و شهدا که آن همه حماسه و فداکاری را به وجود آوردند و برای حفظ دین خدا و پیروی از نایب امام زمان(عج) به جبهه ها رفتند، از همه از نفس خود گذشتند و در میدان جهاد اکبر و تزکیه نفس کار کرده بودند. امروز ما نیز اگر بخواهیم از دستاوردهای آنان حفاظت کنیم، باید مطیع رهبری معظم انقلاب باشیم و از هیچ کاری برای حفظ از انقلاب دریغ نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha