چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
عزاداری

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: همه مداحان و ذاکران روز عید غدیر نیز باید در مدح و منقبت امیرالمومنین‌(ع) تلاش کنند.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»،رضا معممی مقدم در نشست با اصحاب رسانه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: در تمامی برنامه‌های هیئات مذهبی از حضور روحانیون و سخنرانی آنها استفاده می‌شود و امسال نیز در آستانه ماه محرم و صفر حضور معنوی روحانیون در فضای هیئات مذهبی پررنگ‌تر می‌شود به طوری که سال گذشته 56 درصد هیئات مذهبی از سخنرانی روحانیون بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 91 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند افزود: برای هشتاد هزار هیئت مذهبی تاکنون کارت موقت مداحی صادر شده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است برای انتقال پیام عاشوراست و در این خصوص باید عوامل هیئات مذهبی از فلسفه غدیر این پیام را شروع و با مظلومیت محرم آن را ترویج دهند.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: همه مداحان و ذاکران روز عید غدیر نیز باید در مدح و منقبت امیرالمومنین‌(ع) تلاش کنند.

رضا معممی مقدم با اشاره به این‌که برای جلوگیری از افراط‌گرایی و آسیب‌ها در برخی هیئات آموزش‌های لازم به

مداحان داده می‌شود گفت: در این خصوص کانون مداحان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: در ماه گذشته نیز سومین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی برای چهارصد شهرستان کشور برگزار شد.

وی در پایان با اشاره به این‌که با مدیریت تعاملی می‌توان پوشش جغرافیایی دین را افزایش داد گفت: لزوم روحیه جهادی در هیئات مذهبی رعایت وحدت در مناسبت‌های مختلف توسط این هیئت‌ها و جلوگیری از افراط‌گرایی مذهبی از جمله فعالیت این تشکل‌هاست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha