یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام دانشی

حوزه / مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان برقراری نظم اجتماعی، پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی در زمینه نظم در جامعه با همراهی طلاب و روحانیون را بخشی از وظایف تعریف شده این نیرو خواند.

حجت‌الاسلام اصغر دانشی، همزمان با هفته نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با گرامیداشت این ایام گفت: نیرو های نظامی و انتظامی به عنوان دژ در جامعه عمل می‌کنند و هر چه این دژ مستحکم‌تر باشد، ضریب امنیتی در جامعه بالا می‌رود و خوشبختانه امروز با تلاش این نیروها ضریب امنیت و نظم و آرامش در ایران اسلامی بالاست.

وی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی در راستای ماموریت های خود، نظم و امنیت در تجمعات بزرگ مردمی از قبیل مسابقات ورزشی و عزاداری ایام محرم و صفر را به نحو مطلوبی برقرار می کند، افزود: اگر تنها برای یک ساعت کار این نیروها متوقف شود، شاهد بی‌نظمی و فضای غیرآرامی در جامعه خواهیم بود.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان، برقراری نظم اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و همچین فرهنگ‌سازی در خصوص نظم در جامعه با همراهی طلاب و روحانیون را بخشی از وظایف تعریف شده این نیرو خواند و خاطرنشان کرد: لازمه داشتن یک نیروی انتظامی قوی و مقتدر، داشتن بصیرت، ایمان و آگاهی است.

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: در راستای تقویت بنیه اعتقادی و بصیرتی پرسنل، برنامه‌های قرآنی، مشاوره، آسیب‌شناسی و بصیرت افزایی با همکاری روحانیون، برای کارکنان خدوم نیروی انتظامی استان در طول سال اجراء می‌شود تا علاوه بر کارآیی، نظم و امنیت شاهد کارآیی معنوی در بدنه این نیرو نیز باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: برای فرهنگ سازی نظم و امنیت در جامعه علاوه بر تلاش نیروهای انتظامی نیازمند همکاری بین دستگاه‌های متولی فرهنگ در جامعه همانند حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و رسانه‌های گروهی به ویژه صداوسیما هستیم تا با تعامل و همکاری موثر بتوانیم در راستای پیشگیری از جرائم در جامعه گام برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha