یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت‌الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه ولایت را تکمیل کننده رسالت خواند و گفت: امروز به برکت ولایت فقیه، آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌تواند در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، شب گذشته در مراسم جشن عید غدیر، در بارگاه ملکوتی سید علاءالدین حسین شیراز، با اشاره به لزوم تبیین ویژگی‌های غدیر و اهمیت و جایگاه این عید بزرگ اسلامی، اظهار کرد: خداوند نعمت‌های مادی و معنوی را در اختیار بشر قرار داده است و ما از عهده شمارش نعمت‌های بزرگ الهی بر نمی‌آییم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در میان نعمت‌های معنوی، برای سه نعمت از واژه منت استفاده می‌کند، افزود: اساساً واژه منت در جایی به کار برده می‌شود که خداوند متعال نعمت سنگینی به بشر عنایت کرده و در اختیار او قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه، اسلام، نبوت و امامت را سه نعمت بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: خداوندی که نعمت اسلام را عطا کرد، بر بشر منت گذاشت و نعمات نبوت و امامت را هم عطا کرد که این نعمات با وجود حضرت مهدی(عج) تکمیل شد.

وی با تأکید بر اینکه نعمت نبوت و امامت و ولایت در هدایت بشر نقش آفرینند، تصریح کرد: نعمت نبوت هم وحی را دریافت و ابلاغ کرد و نعمت امامت و ولایت هم در ابلاغ و تبلیغ دین نقش آفرین است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه اظهار کرد: اگر غدیر به عنوان عیدالله الاکبر مطرح می باشد، به دلیل جایگاه ولایت است که در روز غدیر توسط نبی اکرم(ص)، حضرت علی(ع) به عنوان ولی و امام و پیشوا معرفی شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: طبق فرموده امام صادق(ع) با شرافت‌ترین، عظیم‌ترین و با فضیلت‌ترین عید در میان امت اسلامی آن عیدی است که خداوند در آن دین را کامل کرد.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: طبق حدیث معصوم، در روز عید غدیر، انجام عبادت، نماز، دعا، ستایش پروردگار عالم به دلیل این که مردم را از نعمت ولایت متنعم کرد، سفارش شده است و این روز را باید به دلیل عظمت آن جشن گرفت.

وی با بیان این که ولایت در جامعه اسلامی به گونه‌ای است که ادامه رسالت است و اگر امامت را از رسالت جدا کنیم، حقیقتاً رسالت کامل نخواهد بود، افزود: پیامبر(ص) طبق فرمان الهی در حجةالوداع دستور داد که حاجیان توقف کنند تا یک خبر بسیار مهم را به مردم برساند و دست حضرت علی(ع) را گرفت و جملاتی را در خطبه غدیر بیان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر لزوم توجه به خطبه غدیر گفت: باید فرزندان خود را با خطبه غدیر آشنا کنیم؛ زیرا این خطبه حاوی بخش زیادی از معارف اهل بیت(ع) است.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: پیامبر(ص) در خطبه غدیر می‌خواهد بفرماید که جامعه اسلامی نیاز به رهبر و زعیم دارد؛ در آن روز کسی بعد از رسول الله(ص) لایق‌تر از حضرت علی(ع) برای عهده‌دداری این مسئولیت نبود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مسئله بدان معناست که در طول تاریخ جامعه اسلامی بی‌نیاز از رهبر نیست و اگر در آن روز امامت و ولایت ادامه رسالت بود، امروز نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه ادامه راه ولایت و امامت است و این‌ها تاریخ شیعه است.

وی با بیان اینکه با تعیین رهبر برای جامعه اسلامی، دشمنان نااامید شدند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت ولایت فقیه، آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌تواند غلطی بکنند، همان‌طور که آن روز کفار نتوانستند و خداوند تأکید فرمود که باید تنها از او هراسید.

مدیر حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: آسیب‌هایی که در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود از جبهه داخلی است، زیرا به یکدیگر تاخت و تاز کردن، با آبروی دیگران بازی کردن و ... ویرانگر است و هر زمان وحدت و یکپارچگی در میان بوده است، دشمنان نتوانستند به اهدافشان برسند، اما زمانی که مسلمانان دچار اختلاف شدند درجبهه خودی شکست خورد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha