پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مصباحی مقدم

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی از بررسی و رفع خلاءهای قانونی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین مصباحی مقدم، پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای مرکز «راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه»، که در سالن همایش انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزارشد، با تاکید بر اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، به اقدامات مجلس در راستای منویات رهبری اشاره و اظهارداشت: در راستای این امر مهم اقدامات خوبی در مجلس انجام شده که می توان به فعالیت معاونت قوانین و کمیسیون ها مجلس، در راستای شناسایی ، ارزیابی و رفع مشکلات احتمالی موجود در اجرایی شدن این کار اشاره کرد.

وی افزود: در این معاونت تمام قوانین بررسی و مشکلات و موانع احتمالی موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی پس از بررسی مرتفع می گردد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بررسی خلاء های قانونی نیز از دیگر مواردی است که برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی کاری اصولی در حال انجام بوده و از شتابزدگی پرهیز می گردد تا بتوان به یک الگوی مناسب برای کشور تهیه گردد.

حوزه داشته های خود را عملیاتی کند

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، در بخش پایانی سخنان خود، استعدادها و پتانسیل حوزه و مراکز حوزوی را بسیار ارزشمند و غنی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: آنچه دراین مقطع بسیار مهم می‌باشد این است که مراکز حوزوی باید داشته ها و یافته های خود را به جامعه علمی کشور عرضه نموده و عملیاتی کنند.

گفتنی است مرکز راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی وظیفه دارد با شناسایی و جذب نخبگان دین‌باور در حوزه و دانشگاه و نظام کارشناسی کشور، زمینه لازم را برای هم افزایی علمی-کارشناسی در خصوص اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

ارائه برنامه و سازمان و گزارش‌های منظم دوره‌ای از پیشرفت کار پیرامون فعالیت‌هایی همچون؛  توسعه و تعمیق  نظریه پردازی و شاخص گذاری پیرامون موضوع به عنوان الگوی بومی نظام اقتصادی اسلام، ایجاد گفتمان علمی بین نخبگان حوزوی، دانشگاه و نظام کارشناسی کشور، ارائه برنامه‌های اجرایی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در چارچوب الگوی نظام اقتصادی اسلامی، تولید محتوا پیرامون موضوع برای مبلغان در ایام تبلیغ  و نیز ظرفیت‌های نماز جمعه و...؛ مشارکت در طراحی اسناد ملی همچون سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله ششم توسعه  از دیگر وظایف این مرکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha