جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 338283
۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
حجت الاسلام مردانی

حوزه/ بالغ بر 500 طلبه و روحانی چهارمحال و بختیاری برای ادامه تحصیل به قم عزیمت نموده و در این شهر ساکن شده اند، در حالی که اگر این افراد به دیار خود باز گردند، قطعا منشا تحولات بسیاری خواهند بود.

حجت الاسلام محمد حسین مردانی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به وضعیت تبلیغی استان ، اظهارداشت: امروز یکی از نیازهای اصلی، مسئله تبلیغ در روستاها و مناطق محروم و حضور روحانیون در این مناطق برای تبیین احکام اسلامی و مسائل شرعی است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری افزود: در همین راستا معاونت تبلیغ حوزه استان علاوه بر پوشش دادن ادارات، نهادها و برخی از مساجد، روستاها و مناطق محروم را نیز شناسایی و اقدام به اعزام مبلغ نموده است.

وی با بیان این که هم اکنون 56 مبلغ در روستاها در قالب طرح هجرت بلند مدت مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: این افراد در مناطق تبلیغی خود حضور مستمر داشته و علاوه بر بیان احکام و مسایل شرعی، در مراسم های مختلف مردمان مناطق نیز حضور فعال دارند.

حجت الاسلام مردانی در ادامه با اشاره به کمبود روحانی در استان، گفت: هم اکنون بالغ بر 50 خانه عالم در روستاها و برخی از مناطق استان ساخته شده، ولی مبلغی برای حضور در این مکان ها نداریم.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان ساخت: بالغ بر 500 طلبه و روحانی از این استان برای ادامه تحصیل به قم عزیمت نموده و در این شهر ساکن شده اند، در حالی که اگر این افراد به دیار خود باز گردند، قطعا منشا تحولات بسیاری خواهند بود.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha