یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در جامعه اسلامی، روی آرمان های انقلاب و دین نمی توان با دشمن معامله کرد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، از فضلای حوزه علمیه قم در جمع عزاداران حسینی که در مدرسه امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد، برضرورت توجه به پیام نهضت و قیام حضرت امام حسین (ع) در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان این که توجه به پیام های عاشورا، می تواند نقش تعیین کننده ای در سعادت و شقاوت انسان داشته باشد، افزود: نهضت آن امام همام، حاوی اسرار و پیام عاشورایی بود و هرکسی که به حادثه کربلا، با بصیرت و به عنوان یک نقشه زندگی نگاه کند، می تواند با موفقیت از مشکلات عبور کند.     

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، یکی از پیام های مهم قیام حضرت حسین بن علی (ع )، انعطاف پذیری در برابر قوانین الهی و انعطاف ناپزیری در مقابل دشمن برشمرد و خاطر نشان کرد: انعطاف پزیری به معنای تسلیم شدن در برابر هر چیزی است، ولی انسان نباید هرکلام و سخنی که شنید قبول کند و تسلیم خواسته های دیگران باشد.  

 استادحوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) با وجود آن همه فشار و ظلم حکومت غاصب بنی امیه، هرگز حاضر نشدند در برابر دشمن، انعطاف پذیر باشند و تسلیم خواسته های نامشروع آنها شوند؛ بلکه تنها موضوعی که برای ایشان اهمیت خاصی داشت، حفظ اسلام و تسلیم در مقابل خدای متعال بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، ادامه داد: اطاعات والدین بر طبق قرآن کریم واجب است، اما همین قرآن می فرماید، اگر والدین دستور ناحق می دهندو خلاف دین و اسلام سخن می گویند و از شما خواسته نامشروعی دارند از آنها اطاعت نکنید و تسلیم خواسته های نامشروع آنها نشوید. بنابراین انعطاف پذیری تا جایی خوب است که مخالفت با قوانین الهی نشود و ضرری به دین وارد نکند.

وی گفت: دستورات وقوانین الهی خط قرمزهای دین به شمار می روند و انسان نباید به خود اجازه بدهد که از خط قرمز های دین عبور کند و تسلیم شدن و انعطاف پذیری در برابر خواسته های کفار، منافقین و ظالمان، عبورازخط قرمز های دین است و باید با این گروها به فرموده قرآن کریم باغلظت برخورد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کوتاه نیامدن در مقابل ظالمین، انعطاف نشان ندادن و عبورنکردن از خط قرمز های دین، پیام مهم نهضت حضرت حسین بن علی (ع) بود، ابراز داشت: جامعه اسلامی باید بداند روی آرمان های انقلاب و دین نمی توان با دشمن معامله کردو ارزش های اسلامی باید حفظ و حراست شود.

وی با بیان این که دشمن با انواع فتنه ها  ارزشهای اسلامی را هدف گرفته گفت: جوانان ما فریب تبلیغات غربی ها را نخورند، زیرا غربی ها به هیچ چیزی پایبند نیستند و هدف آنها تنها تخریب ازرش های دینی، آلوده کردن ذهن و افکار و فریب دادن  جوان متدین و انقلابی است. 

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با بیان این که وعده و فریاد دشمن؛  فریبی بیش نیست و هیچ اساس و پایه ای ندارد و تاریخ نشان داد که نمی شود به غربی ها اعتمادکرد اظهار داشت: دشمن هدفی جزء ضربه زدن به ارزش ها ندارد. اگر کسی در بربرا خواسته نامشروع دشمن، بلغزد،  لازم است در اعتقادات خود تجدید نظر کند. بنابراین حفظ ارزشها از ارکان دین اسلام می باشد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha