یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه گفت: واقعه اسارت خاندان امام حسین(ع) اگرچه واقعه ای دردناک و سخت است، ولی برکاتی در آن بود که باعث ماندگاری قیام سیدالشهدا (ع)شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیش از ظهر امروز در مجلس عزای سیدوسالار شهیدان دردفتر  مقام معظم رهبری در قم، گفت: واقعه اسارت خاندان امام حسین(ع) اگرچه واقعه ای دردناک و سخت است، ولی برکاتی در آن بود که باعث ماندگاری قیام سیدالشهدا (ع)شد.

وی افزود: حضرت زینب(س) بنی امیه را رسوا کرد و فضایل اهل بیت(ع) را در مقابل رذالت های آنها برشمرد و برای امام نیز مصیبت خواند.

این استاد حوزه، تصریح کرد: اگر حضرت زینب(س) در آنجا نبودند، قطعا این قیام در همین حد می ماند و خون شهدای کربلا این چنین جوشش ایجا نمی کرد.

وی گفت: این اسارت اگر چه در ظاهر بد بود، ولی رسالتی در خود داشت که باعث شد که رسالت عظیم بیان برکات ولایت و فضیلت اهل بیت(ع) به دنیا برسد و این از معجزات قیام عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: تحمل مشقات سفر این ارزش را داشت که بنی امیه ودستگاه خلافت به ناحق و به ظاهر اسلامی این چنین رسوا شوند و قیام امام حسین(ع) این چنین در تاریخ ماندگار شود.

وی گفت:  اسرای کربلا ودیعه های پیامبر و حضرت زهرا(ع) و امام علی(ع) بودند واین جنایت باید به وسیله یک روح بزرگ و بیانی شیوا، برای تاریخ به یادگار می ماند و به همه منتقل می شد که قطعا هیچ کس جز زینب کبری(ع) توان چنین کاری را نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار جالب تاریخی در کربلا آن است که امام در لحظه وداع آخر در عصر عاشورا، زنان و فرزندان را جمع کردند و به آنها بشارت دادند که شما زنده می مانید و پیروز خواهید شد که این خبر در عین این همه مصائب بشارت ماندگاری تاریخ کربلا بود که حضرت به اهل و عیال خود دادند.

وی گفت: این در حالی است که جمعی از مشاوران یزید به وی پیشنهاد قتل عام تمام اسرا را دادند و شمر نیز با این ماموریت وارد کربلا شده بود که همه را قتل عام کند، ولی دست خدا بزرگتر از همه چیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha