یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظری منفرد

استاد حوزه گفت:: امام حسن عسکری(ع) در آخرین سخنان و سفارش خود به شیعیان فرمودند که همواره باید بتوانید محبت اهل بیت(ع) را در بین مردم تحکیم کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  نظری منفرد امروز در مراسم رونمایی از پوستر  دومین کنگره بین المللی« سیره اهل بیت(ع) با محوریت سیره امیر المومنین(ع)»  که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزارشد گفت: برگزاری این  کنگره نشان دهنده و بیانگر نگاه جامع آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حساسیت ایشان نسبت به ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) قرآن و اهل بیت(ع) را وسیله نجات مردم در بین آنها به امانت گذاشتند و این حرکت که به اهتمام مرجعیت عظام شیعه انجام شده، از ضروریات است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در آخرین سخنان و سفارش خود به شیعیان فرمودند که همواره باید بتوانید محبت اهل بیت(ع) را در بین مردم تحکیم کنید و برگزاری این همایش در همین راستا است.

وی گفت: حدیث شریف ثقلین که در منابع عامه و خاصه بیان شده، حدیثی جامع از وجود مقدس حضرت پیامبر اکرم(ص) است که راه را تا قیامت برای انسان‌های طالب هدایت و حقیقت روشن کرده است؛ ایشان فرموده‌اند که حضرت فاطمه و امام علی(ع) نورچشمان و پاره قلب و خود و فرزندانشان حبل الله هستند وهر کس با آنها بود به نجات میرسد.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که پیامبر خدا(ص) از ما خواسته تا این حبل الهی را بگیریم،‌ بنابراین گرفتن این ریسمان مستلزم آن است که سیره اهل بیت(ع) را بدانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha