یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظری منفرد

حوزه / استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: زنده نگه داشتن نام و یاد سالار شهیدان حضرت ابی عبد الله الحسین (ع) یک رسالت دینی و وظیفه همگانی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم سوگواری دهه اول  محرم، که  امروز با حضور  آیت الله العظمی مکارم شیرازی و دیگر اقشار مختلف مردم در مسجد مدرسه امیر المومنین (ع) قم برگزار شد گفت: ماه محرم، ماه عزای اهل بیت (ع) است.

وی با بیان که در سیره اهل بیت(ع) تا کید فراوانی بر عزاداری وگریه برمظلومیت حسین بن علی (ع) شده است، افزود: زمانی که ماه عزا فرا می رسید و هلال محرم رویت می شد، کسی امامان معصوم (ع) را خندان نمی دید و بر عزا و مظلومیت آن امام همام گریه و اشک ماتم می ریختند.

 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که حضرات معصومین(ع) عنایت خاصی به ماه محرم داشتند، خاطر نشان کرد: زمانی که محرم فرا می رسید، اشک از چشمان معصومین (ع) جاری می شد و این بیانگر عمق فاجعه کربلا بود.

 استادحوزه علمیه قم ابراز داشت: عاشورا و قیام حضرت ابی عبد الله(ع) اسلام را بیمه کرد و خونی تازه در رگهای خشک شده دین خاتم (ص) دمید و این عاشورا حسینی بود که حرکات  مذبوحانه بنی امیه را در نطفه خفه کرد و نگذاشت ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفردبا اشاره به این که بنی امیه، اساس دین را هدف گرفته بود و نمی خواست اثری از اسلام باقی بماند، افزود: درجنگ های که بین رومیان و مسلمانان در منطقه شامات اتفاق افتاده، هرزمانی که رومیان برمسلمان غلبه می کردند، بنی امیه خوشحال می شدند و این بیانگر کینه، دشمنی و خباثت آنها از اسلام و مسلمانان بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بنی امیه هدفی جزء ضربه زدن به اسلام نداشتند، ابراز داشت: حوادث تاریخ همه نشان دهنده این حقیقت است که آنها هدفی جزء این نداشتند، ولی قیام حسینی برای همیشه طومار بنی امیه را درهم پیچید و در نطفه خفه کرد.

وی با بیان این که عظمت این روز بر هیچ جنبنده ای و موجودی پوشیده نیست، گفت: لازم است مسلمانان مانند اهل بیت (ع) به هر طریقی که ممکن است با گرفتن جلسات شعرو سخنرانی بر مظلومیت حسین بن علی (ع) گریه کنند و اشک ماتم بریزند و بر برگزاری این نوع جلسات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین  نظری منفرد افزود: زنده نگه داشتن نام و یاد سالار شهیدان حضرت ابی عبد الله الحسین (ع) یک رسالت دینی و وظیفه همگانی در جامعه اسلامی است، زیرا به قول بنیانگذار کبیر انقلاب  اسلامی «هرچه داریم ازمحرم صفر است و این محرم صفربود که انقلاب را بیمه کرد و زنده نگه داشت»، بنابراین حفظ آن بر  هیچ کس پوشیده نیست.

خطیب این مراسم در پایان  خاطر نشان ساخت: مظلومیت حضرت حسین بن علی (ع) آن قدر جانکاه وسخت بود که طبق منابع دینی حتی انبیاء الهی بر مظلومیت آن امام همام گریه و عزادار می کردند. در محبوبیت حضرت امام حسین (ع) همین قدر بس که هرکه او را دوست بدارد، خدا او را دوست خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha