شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام نظری منفرد

استاد حوزه علمیه با اشاره به روشن گری حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین، اظهار داشت: ام ابیها(س) با حضور در مسجد و خطبه خواندن و اتمام حجت، خط صحیح نبوی و دفاع از ولایت علوی را برای نسل های آینده و مردم آن زمان ترسیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: آیات قرآن کریم از جمله آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودت، سوره مبارکه هل اتی و سوره کوثر بهترین معرفی کنندگان شخصیت والای حضرت زهرا(س) هستند و عصمت ایشان را به خوبی تبیین کرده اند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) به عنوان سیده نساء العالمین و پاره رسول خداوند در منابع عامه و خاصه معرفی شده است، تصریح کرد: متاسفانه خط صحیحی که پیامبراکرم(ص) برای مردم ترسیم کرد، پس از رحلت ایشان دچار چالش شد و برخی افراد با دخالت در مسئله خلافت، جانشینی نبی مکرم اسلام را برای مردم تیره کردند.

*حضرت زهرا(س) احیا گر خط صحیح نبوی و ولایت علوی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به روشن گری حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین، اظهار داشت: ام ابیها(س) با حضور در مسجد و خطبه خواندن و اتمام حجت، خط صحیح نبوی و دفاع از ولایت علوی را برای نسل های آینده و مردم آن زمان ترسیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به تبری از دشمنان دین پرداخت و از حضرت علی(ع) خواست که از مسئولان دستگاه حاکم وقت، بر ایشان نماز نگذارند و در مراسم تشییع و تدفین نیز حضور نداشته باشند.

*پیاده روی مراجع تقلید موجب ناراحتی دشمنان شیعه می شود

وی در ادامه بر لزوم بزرگداشت روز شهادت حضرت زهرا(س) و حضور دسته جات عزاداری در خیابان ها تاکید کرد و گفت: حضور مراجع عظام تقلید و تسلیت به حضرت معصومه(س)، یادآور و تبیین کننده ضرورت بزرگداشت حضرت زهرا(س) در عالم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیاده روی مراجع عظام تقلید در روز شهادت حضرت زهرا(س) موجب ناراحتی دشمنان شیعه می شود، تصریح کرد: ما موظف هستیم که از حق و حقیقت حمایت کنیم و در طول تاریخ نیز افراد و گروهی از قرآن و پیامبر اکرم(ص) ناراحت بودند و به همین دلیل ما نیز نمی توانیم به دلیل ناراحتی برخی گروه ها و افراد، دست از عزاداری و سوگواری بانوی دوعالم بکشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان با بیان این که کسانی که حضرت زهرا(س) و اهلبیت(ع) را نمی پذیرند اسیر هوای نفس هستند، گفت: آن ها می دانند که ما حرف صحیح و منطقی منطبق به تاریخ را مطرح می کنیم، اما نمی خواهند حقایق را بپذیرند.

انتهای پیام/ 313/33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha